Lördag igen

Så var de lördag igen. Tycker veckorna går så snabbt och helgerna går ännu snabbare. Men inte gör de nå för då går de snabbare att komma till BF.

Idag vaknade hela familjen runt halv åtta. Först en glad Melwin sen en seg mamma och till slut en död pappa. På helgerna så ligger vi ofta och drar oss och lekar och busar i sängen med Melwin. Han verkligen älskar att göra det. Sen gick vi upp och bestämde oss för att äta blåbärsgröt. Hitta ett recept på internet. Var första gången jag gjorde det och de blev riktigt bra faktiskt och inte allt så svårt som jag trodde.

Efter frullen började jag städa. FAstän jag vet att ja ska ta de lugnt så måste de ju städas. Så jag och Melwin städa och grejja på. Melwin tycker de är så roligt att hjälpa till. Så nu är de fint och rent här hemma fastän hela huset ser ut som en byggnadsplats. Men jag brukar tänka såhär att de kommer bli så himla fint när de blir klart.
MEn oj va trött jag blev sen så efter lunchen blev de att lägga Melwin och de är så mysigt för de mesta för han är gode så go min lillplutt. Robban åkte till sitt jobb och gjorde klart trappen så i veckan kanske vi får upp den. Jippie.
Tror Melle sov ca 2 timmar. Sj sov ja lika länge.

Efter middagen gick hela familjen in i duschen först sen basta vi en stund. Melwin verkligen verkligen älskar att basta. Men man får svalka av han lite då å då för han  blir så himla varm snabbt och röd i ansiktet. När vi hade bastat och duschat så torkade vi oss. Vi bestämde oss för att ha en riktig mysig pysig lördagkväll men godis, chips och poppcorn. Men först slängde vi in en tvätt med svarta kläder och så klart ville Melwin vara med och sätta in kläderna i tvättmaskinen.

Nu sover lilleman. Han somna gode så snabbt för han var nog rätt så trött efter bastun. Så vi ser UFC idag oxå för vi orkade inte se allt igår. Somna i slutet.

Däremot så har jag blivit jättesnorig och känner av halsen. Hoppas man inte åkter på nån förskylning nu. Sen gör de ont i halsen och de kliar som bara den.

Måste bara säga Grattis till Nova som fyller 2 år idag. Blir att fara dit på kalas i morgon. Ska bli kul att träffa de andra en stund.

Ha de så bra alla och

Tjingpling på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0