Baciller i mängder

Här är de snorig och hostigt fortfarande. Både Robban och Melwin är sjuka än men Melwin har varit feberfri sen i morse så jag hoppas han börjar bli frisk. Han har orkat leka och busa massor idag så de är ju ett gott tecken. Men Robban däremot har varit jättehängig idag. Febern verkar fara upp och ner och så har han huvudvärk som verkar besvära honom massor. Är synd om mina killar. Men än så länge har jag klarat mig och jag hoppas de förblir så.

Igår var jag och tog skoterkortet. Har fått köra skoter på mitt vanliga körkort men eftersom jag lyckades tappa det en månad i sommras så förlorade jag tillståndet att köra skoter så då var de lika bra att ta ett eftersom vi har ju skoer. Var en dryg dag. Åkte hemifrån efter 8 tiden och kom hem före 7 på kvällen. Var gode så slut plus att jag saknade mina killar massor. Tydligen hade Melwin varit helt utslagen hela dagen. När de hade duschat hade han varit så slut så han hade lagt sig på magen. I vanliga fall älskar han att duscha och bada.
Tillbaka till körkortet så var vi 12 st. Var nog därför de tog sin tid. När vi skulle köra fick jag köra först och skulle köra en bana men de var så guppigt och när jag klev av skotern så fick jag grymma sammandragningar. Hade ont hela eftermiddagen och jag har haft väldigt mycke sammandragningar idag oxå.  Men som sagt nu har man då koret iaf så nu är de bara att tuta och köra.

Sen fick jag veta att de är nån ung kille som har brännt ner en låg-och mellanstadieskola igår kväll. Var förbi där och de rykte och brann fortfarande lite. Kände rent av lukten i morse när gick ut för att hämta posten. Lukta svavelsyra och vi bor en bit bort så då måste ni nog förstå att de brunnit endel. Det som jag tyckte var lite komiskt på ett sätt är att brandstation lång precis bakom skolan och den han ändå brinna upp. Men när väl elden får fäste går de nog snabbt.
Tydligen hade branden börjat i en kontainer och sen fått grepp om undre delen av taket. Tycker de är så synd att ungdommar eller människor i alla åldrar måste gå och tänka eld på saker. Men va händer med alla barnen som går där? Vars ska de ta vägen nu då för jag menar inna de har hunnit bygga upp den skolan är de ju höst. Sen hoppas man ju verkligen att de inte var nån som jobbade där igår.

Nä nu har jag inge mer att berätta. Ska till banken i morgon och så ska jag till frissan. Kan försöka få in ett före och efter klippningen om jag kommer ihåg.

Tjingpling på er alla där ute

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman..



Tänkte faktiskt på er igår då jag hörde de där på myheterna, helt sjukt att en del ungdomar inte kan ha bättre för sig..Visst de ville väl leka lite med eld i containern men samtidigt så har de som inte förstått att eld kan sprida sig snabbt..Men hoppas bara att de får tag på den som gjort de så att de får sig en liten näsbränna..Illa, jag hoppas inte ngn kom till skada..Vem väljer ett hus där barn är & så om dagarna..ILLA som sagt..



Hoppas ni snart mår bättre, här sitter jag med en sjukling jag med..Kram :-D

2009-02-03 @ 10:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0