Fullpackad dag

Ja de kan man säga att denna dag har varit. Vi är just nu i våran stuga i a-jaur. Vakna i morse vid 6 tiden att vi hade en äckligt pigg och glad liten son som gjorde allt för att få våran uppmärksamhet. Han är så söt man kan som inte låta bli att skratta åt han. Kom med sin favvo vovve och ville pussa oss. Ville se på min mage och pussa på bebisen. Börja peta mig i näsan. Sen när jag vände mig om gick han till Robban och börja peta på han. Hämta en bil och körde på hans rygg. Snacka om att han hade sega päron i morse. Robban förstår jag för han var uppe halv 5 igår morse och jobbade i 12 timmar. Sj kan jag bara skylla på att man är gravid och dock kommit i en period där jag sover jättedåligt pga mycke drömmar.

Har i veckan inte varit i mitt bästa skick. Varit nedstämd och depppig. Har så mycke som far i lillhuvudet mitt. Blir bara knäpp på att må såhär. inte kul alls om ni fråga mig. Men jag har sån tur som har så fin och förstående sambo. Igår kom han hem från byn och då hade han köpt 2 presenter åt mig. En var ett fat som var orange med 3 våningar som man kan ha kakor eller godid på. Jättesvårt att förklara ska försöka komma ihåg och ta ett kort. Sen fick jag en skål från Mine Kostaboda. Har den mindre i svart och fick den större i vitt. Hur gullig är han inte??? Älskar han sååå mycket.


Nä tillbaka till dagen. Efter de att vi gått upp åt vi frukost och packade sista inför våran resa. Robban fick ledigt hela dagen så vi tog oss iväg runt halv 9. Stanna hos svärföräldrarna på vägen och fick i oss lite mat. Mums, tur att man har en svärmor som är så duktig på att laga mat. Blev bjudna på sillfrukost. Sen åkte vi vidare till a-jaur. Väl framme gjorde vi oss ordning för att fara ut med skotern och pulkan. Gissa om vi hade en liten grabb som var längtansfull. Åkte en bit men vissa ställen i slutet var mycke guppigt och jag fick lite kramp i magen men men så är de. Sen åkte vi in till a-jaur för Robban var tvungen att köpa en ny rem till skotern och då passade vi på att kolla lite på skotrar. Såg många fina och melwin hitta sin barnskoter. Satt på den från de vi kom dit tills vi for därifrån. Sötungen. Han har lärt sig av Robban hur man kör skoter inne. Låta lite och sladda med rumpan. Hihi..han är så söt så man vill äta upp han när han gör de.
Åt mat och sen for vi och badade i badhuset för de har i a-jaur varmare tem på fredagar. Så de var 33 grader där inne. Skönt. De älskade Melwin. Va hände mer idag...jo var och handla lite och sen gick vi en snabbis till våra grannar och sa hej till dem. Men gissa om de var en trött liten kille sen. Inge var bra och när inte hans leksaker ville göra som han ville blev de mycke raseriutbrott. Undrar vars han har fått sitt heta temperament ifrån ;-)

Nu sitter vi här och glor på tv. Har just sett Let´s dance. Blir så glad av musiken. Är grymt sugen på att lära mig salsa. Men jag tror inte de har de i byn, måste nog träna i piteå eller luleå.

Nä nu har jag inge mer att berätta. Ska lägga mig. Är gode såå trött. Är en dag i morgon oxå

Tjingpling på er alla där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0