.......

Kom inte på nån bra rubrik till detta inlägg.

Så va har hänt idag. Som sagt svärisarna har varit här och Robban och farfar har fortsatt fixa med plattorna ute på framsidan. Kommer bli grymt snygg när de är klart. Vi har kollat lite ljus på nätet som vi ska ha ute där.
Ja och farmor har donat på lite inne och bakad. Jag gjorde Nyberga kladdmuffins. Jättegoda. SKa ge er recepten på dem och min enormt goda torskgryta som vi åt till lunch idag.

Melwin har varit busig som vanligt och haft knäck i öronen hela dagen. Snacka om att de är en liten grabb med egen vilja. Man är helt slut på kvällarna för man får ständigt säga till han och springa efter han. Är väl det som kallas för 2 års trotsen.

Sen när svärisarna for hem badade hela familjen för vi va dammiga och smutsiga av allt jobb ute. Melwin fick leka på i badkaret en stund och sen tog jag och Malcom ett skönt bad ihop. Snacka om att de var en nöjd liten kille då. Måste vi göra fler gånger. Var riktigt mysigt.
Efter vi badat klart la jag en väldigt trött liten kille. Somnade på en gång.

Nu sitter vi och glor på tv men funderar på att runda av och lägga oss. Vi är gode så trötta. För min del blev de inte många timmars sömn i natt för Malcom vaknade hela tiden när han tappa tutten. Gnällde inge men ja hörde hur han böka och grymtade på för att hitta den. Snacka om att man är lättväckt. Bara han vänder sig i vaggan vaknar jag och måste titta till han för att se att allt är ok med han.

Nä nu ska ja ge er recepten och sen blir de sängen

Nybergars  chokladkladd muffins (200*)

2 ägg+3 dl strösocker= vispa ihop
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
(1 tsk bakpulver) om man vill att de ska bli mindre kladdiga och större
1 nypa salt
100 gr smällt kallt smör

Gräddas i ca 10 min

Ninnies supergoda torskgryta

1-2 packet torskfileé
2 små burkar cream fraiche
1-2 fiskbuljong (beroende på hur mycke smak man vill ha)
1 msk dill
1-2 tsk fransksenap
200 gr skalade räkor eller kräftstjärtar

1. Blanda ihop creme fraich, dill, senap och fiskbuljong.
2. Skär upp fisken i kuber och när man värmt upp såsen lägg in fisken.Smaka av. Låt de puttra ihop tills fisken blivit klar. 3. Lägg i de skalade räkorna precis i  sluten.
4. Severa med kokt potatis eller ris och en god och fräsch sallad.

Smaklig måltid

Tjingpling på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0