Vc för lilleman

Idag ringde jag för att boka in en tid till en läkare så ja kunde få Malcom undersökt. Fick tid kl 11. Så vid halv 11 åkte ja till dagis och hämta Melwin och sen lämna ja han hos Malin och Tova eftersom jag inte ville ha han med mig till vc.

När ja väl var framme fick ja vänta en halv timma innan vi fick komma in. Tog av Malcom kläderna och läkaren lyssna på bröstet och ryggen. Sen berätta han att Malcom har haft 3 dagars febern. Kan nog stämma för igår när han gick och la sig hade han nästan 40 grader och i morse var febern som bortblåst. Sen har han fått utslag och de får man tydligen efter 3 dagars feber. Han sa även ha Malcom inte hade lunginflammation men att de var luftrörsinfektion och de skulle försvinna om ja gav han brikanyl 3 ggr per dag. Men vi skulle kolla så han inte hade kvar febern och om han skulle börja andas fortare för då måste vi åka in akut med han för då kan de vara riktigt allvarligt. Så nu får vi hoppas att brikanylen hjälper så han blir av med slemmet i bröstet.

Sen när vi var klara åkte vi tillbaka till Malin och Tova och ja och Malin åt lite lunch för ungarna hade redan fått våfflor. Tova och Melwin leker så himla bra ihop och man kan se att de har så himla roligt ihop. Var där hela dagen och mös på. Var ute en sväng men guu så himla kallt de var och de blåste en del oxå. F-n va ja hatar kyla och vinter. Vill resa till varmare breddgrader.

Läste på msn att Mia och Robban skulle till Cypern idag. Gissa om man blir avis på dem, De hade jag oxå velat göra. Får se om de blir nån resa för oss i år.

Nä nu ska ja gå och lägga mig för ja är gode så trött.

Tjingpling

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/305108/ninniejohanna?claim=eqqc5uja5tb">Följ min blogg med bloglovin</a>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0