Mys lördag

Idag så sov vi än en gång länge. Är så himla skönt att ungarna inte vaknar före fan längre. Kommer bli svårt för dem att vända tillbaka tiden. Ska försöka imorgon komma upp i tid. Men de är svårt eftersom jag är såå hmla trött på morgonen. Tror de beror på att man sj inte får sova hela nätter utan man ska ju mata en liten prins mitt i natten oxå.

Dagen har innehållt bara mys. Robban for iväg på morgonen på egna ävetyr. Sj så har ja och barnen bara glidit på hela dagen. Vi hade även turen att ha Sara på besök. Var kul att se brutta min. Ungarna verkligen älskar Sara. De har ju kännt henn hela deras liv. Melwin ville se filmen Tomtetass med henne så de blev de. I början satt ALLA mina barn hos henne i ena soffan medans ja satt i den andra...ha ha..var som utanför..ha ha.

Började med maten efter ett tag efter de att Sara for. Idag blev de Flygande Jakob. Vart än en gång gott...ha ha...tycker jag säger de varenda gång gällande maten men allt som ja har gjort i veckan har varit smarrigt. Så här får ni receptet på de som vanligt

Flygande Jakob

Portioner: 5-6

Flygande Jakob 




Ingredienser:
1 Squash
2 grillade kycklingar
6 dl vispgrädde
1-2 dl chilisås
140g (1 paket) bacon

Italiensk salladskrydda
1dl jordnötter eller cashewnötter (eller båda)

Gör så här
1) Smörj en ugnsform (jag använder en rektangulär som är 22 x 35 cm och 4 cm djup eller den ovala på bilden).
2) Skiva squashen och täck botten med squashen.
3) Finfördela (strimla) kycklingen över squashen.
4) Vispa gräden ganska hårt och blanda i chilisåsen.
5) Bred gräddblandningen över kycklingen.
6) Strö över Italienska salladskrydd
7) Gratinera mitt i ugnen i 225g i 15 minuter.
8) Klipp baconen och knaperstek (eller inte beroende på hur man vill ha dem)
9) När du har tagit ut formen ur ugnen strö över baconen och nötterna

------------------------------------------------------------------------------------------------------

I kväll har vi mys på ännu mer med Robban och sett Hajar Läget men ja vet inte om ja tyckte den va såå bra. Va som ingen i familjen som gillade den så hemskt mycke. Ungarna börja leka efter ett tag och satt inte stilla så de var ett bevis på en mindre bra film.

Efter filmen hoppade Robban in i duschen med grabbarna medans ja gav våran minsta prins mat. Sen var de bara att göra sig redo för sängen. Hann bli diskutioner eftersom Malcom fick bestämma vem som skulle lägga dem. Är viktigt de där. Men hur man gör så duger de inte eftersom då ska den andra göra de...ungar är roliga.

Nu sitter jag och kollar runt och ser UFC LIVE på tv4 sport. Blir väl sängen snart. Börjar grusa sig i ögonen men först ska ja skicka några bilder till Johanna och hoppas på att hon fortfarande är sugen på att fixa till min head. Upptadera den lite med nån bild på MArio oxå.

Avslutar med lite bilder på min sötnöt.

 Vackerögat mitt..mamma älskar <3 <3

 Hur söt är inte han???


Var allt för mig för denna gång

Tjingpling


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Låter som en bra lördag !!

2011-01-09 @ 20:42:05
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0