Gäsp

Sitter med min inte lika trötta son för tredje kvällen i rad. Trodde verkligen att han skulle somna i kväll. Proppa i han massor av gröt och välling innan han la sig, men inte hjälpte de. Va ska man göra. Någon som har ett bra tips?

Är ju tur att han är så himla snäll iaf. Hade ju inte varit kul om han hade skrikit för då hade man verkligen varit helt slut i skallen. Men man blir de iaf. I morse när ja vakna var varken jag eller ungarna sugna på att gå upp kl 7 så vi sov vidare till halv nio. Men i morgon ska Melwin fara på dagis eftersom ja  måste göra lite ärenden.

När jag ser på min son som just blött ner mina byxor så kan ja ändå inte låta bli att le. Tänkt att få sätt sin mun mot mitt kna och göra ljud samtidigt kan vara så roande. Älskar verkligen mina barn. Visst kan man bli less och trött i huvudet. Men de finns inget i denna värld som ja skulle byta mot för att få mitt liv före barnen. När man fått barn inser man att de är då ens liv börjar. Tiden före barn är bara en tidsfördriv. Är livet som man har nu som betyde nått.

Tänkt att få sitta med en nyfödd liten bebis och veta att de är ja/vi som kommer forma detta lilla liv till en sjävständig person som respekterar människor och livet. Att de är DU som formar han/hon till en god och fin människa. Kommer att vara mycke upp och ner och ens barn har sina trotsar och uppror men man kommer att klara av de. Så länge man lyssnar och förklara va som är rätt och fel.

Nä nu ser ja en liten pojke som börjar bli väldigt trött så nu ska ja se om ja får han att somna. Hoppas de för ja är gode så trött själv. Blir fullt upp i morgon.

Tjinpling världen


Kommentarer
Postat av: Malla

jadu, kaffe får du komma på när som helst :)

2009-12-09 @ 07:40:34
URL: http://monstermalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0