Lillebrors första dagar

Gu va tiden går fort här. Är fullt upp under dagarna. De som är kul är att ja har lärt känna en skittrevlig tjej här på avdelningen som fick en son dagen efter mig. Kul att ha nån att prata med. Ska försöka göra en sammanfattning om Lillemans första dagar i livet.

Torsdag 21 okt

Vakna runt 7 tiden för de var inne och gav mig mitt antibiotika och sen mitt smärtstillande. Har nog aldrig känt mig så himla hjälplös som ja gjorde då. Var verkligen Agda 92 varning på mig. Eftersom ja typ inte hade duschat på en evihet och hade svettats som en gris kvällen innan av all medicin så ja var ja VERKLIGEN  VERKLIGEN behov av en dusch. Nu förstår jag verkligen hur de äldre på hemmen känner sig när de måste ha en som hjälper dem att duscha. Nu blev ja ju inte duschad eller nått sånt men ja hade en av BM som var redo att hjälpa mig om ja skulle typ svimma eller nå. Men däremot så fick ja hjälp att torka mig på benen eftersom ja inte klara av att böja mig ner. Men de var skönt med en dusch. Efter de att Robban och BM hjälpte mig med kläderna så gick vi över till Lilleman. Han hade varit så duktig under dagens så han slapp syrgasmasken. Snacka om att man blev stolt över sin duktiga kille.
Han blev vägd och Robba tvättade av han. Sen blev de pappamys för hela slanten. Lillebror fick även en rumskompis senare på kvällen. Var oxå en liten kille.

       


Fredag 22 okt

Vakna som vanligt i runt 8 tiden. Klädde på oss och åt frulle. Sen blev de raka vägen till lilleman och var med när de vägde och gjorde prov på han. Blev att Robban fick mysa med han först eftersom han var tvungen fara hem. Skulle hämta grabbarna hos farmor och farfar och sen även hinna med lite andra ärenden innan kl blev för mycket. Han fick på sig en sexig tub tröja för att sätta lilleman i. Den är jättebra att ha första tiden när de är såhär små eftersom de vill ha de trångt och närkontakt. Kallas för kängurmetoden.
Efter lunch åkte Robban tillbaka. Kan lova att de blev lite tårar från min sida. Men men lite mys av lilleman blev de lite bättre iaf.
Var hos lillplutten hela dagen och kvällen. Gick över till bb för att få i mig lite middag. Börja då prata lite med lillemans rumskompis mamma. En riktigt trevlig tjej. De var från Råneå och de fick 1 mån för tidigt. De hade även en tös i samma ålder som MElwin.
Blev sen lite kvällsmys innan ja la mig för kvällen.

        

Lördag 23 okt

Vakna som vanligt som alla andra dagar vid 8 tiden för att äta frulle och sen blev de att gå över till lilleman för mys. Satt och prata med Madde en sväng. Hade bestämt oss dagen innan att åkta till storhedern för att handla lite och se om vi hitta nå kläder till våra små troll. Men oxå för att få andas annan luft än sjukhusluften.
Däremot så hände de nå så himla läskigt. Medans ja mata lilleman börja de plinga massor av kuvösen och ja såg att hjärtljudet föll massor. Hann tänka att nu hände de nå och han håller på att dö. Men de vände lika snabbt. Tydligen kan de få sånna dippar och de är helt naturligt. Ringde Robban senare när ja var i ammningsrummet och grät av mig för ja blev så himla orolig.
Drog våran kos efter 2 då killarna hade ätit. Var riktigt skönt att komma iväg en liten stund. Men inte hitta vi nå kläder till våra små gossar. Eller jo de gjorde vi men inte i rätt storlek. Sen blev de handlig på COOP innan vi drog våran kos tillbaka.
Blev mat och mera mys innan ja tog mig en väl förtjänd dusch. Blev även en solning för lilleman för han hade lite för höga värden av gulsot. Men ja kan lova att de inte var så populärt men himlarns va söt han var där han låg som en liten groda. Såg verkligen urskönt ut. Blev en sista kvällsmys innan ja lade mig för kvällen

Söndag 24 okt

Idag har de inte varit en bra dag iaf för mig. Har varit nere och småledsen. Längtat massor efter mina små killar och stora kille. Känt att ja har nästan blivt lite tokig över att vara på avdelningen. Skönt att få fara hem i morgon till grabbarna. Robban ska vara med lilleman under tiden. SKa bli så himla skönt att få sova i sin egen säng. Se på sin egen tv. Mysa med sina små grabbar. ÄR nog svårt att förstå hur de är att vara här dag ut och dag in. Har ju ändå nästan varit här i 2 veckor.
Robban ska ta med sig Melwin i morgon så han får se sin lillebror. Ska bli spännande å se va han säger och reagerar. Hoppas bara att han accepterar honom.
Har förresten fått igång min ammning nu. De kommer hur mycke mjölk som helst och de är super kul. Var lite orolig över att de skulle bli lika dant som förra gången. Men icket. Lilleman har mat så de räcker och blir över. Sen så har även han börjat visa lite intresse över att amma och de är ju superbra.

Nä nu ska ja dra mg tillbaka. Kommer ladda upp lite mer bilder på snyggot men de är än så länge i kameran.

Var allt för oss för denna gång.

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Sandra Lindholm - Tvillingar födda i v 24

Va söt =)



Lycka till! För snart 1 årsedan, 16 November, kom jag hem med mina småttingar efter 3 månader på sjukhuset.

2010-10-25 @ 01:18:15
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Stort grattis till eran (stora i mina ögon) lillebror!

Jag blev själv akutsnittad i v 30+6 för två år sen och fick en liten tjej på 1171 gram. Har inte orkat skriva om hennes födelse eller neotid ännu- men det kommer! Lycka till med allt!

2010-10-25 @ 01:58:35
URL: http://yzza.blogg.se/
Postat av: Alexaandra - ♥

Så söta barn :D

2010-10-25 @ 02:04:06
URL: http://alexaandrabrunander.blogg.se/
Postat av: Anna Berglund

Vilken fin liten kille ni fått! Så söt! Sitter här och får en tår i ögat...Hoppas allt går bra, så du snart får komma hem till storkillarna dina!

2010-10-25 @ 09:25:52
Postat av: Maria

Ojoj så söt liten pojk!! :-) Längtar såå efter min egen nu. Men han får gärna stanna ett litet tag till. Vi hade väl samma BF har jag för mig (7/12). Stort grattis iaf! Kram

2010-10-25 @ 09:27:44
URL: http://langtanefterpyret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0