Min mamma- världens finaste ängeln

I går var de 2 år sen min mamma åkte in till akuten i Piteå. I förrgår var de sista gången jag pratade med henne. Tänk att de var 2 år sen snart som mamma tog ifrån mig. Helt sjukt va tiden går. Känns fortfarande som igår vi satt dag och natt och vakade över henne och trodde att hon skulle bli bra.

Vet att ja inte skrivit så mycket om henne men de känns så konstigt än. Är nu som de har börjat sjunka in att hon aldrig kommer att komma tillbaka. Att prata och tänka på henne gör fortfarande jätteont.

Blir så ledsen när ja tänker på att mina minsta aldrig kommer att få lära känna henne. Vet att de hade älskat henne och hon hade älskat dem lika mycket som hon älskade Melwin. Vi brukar prata med MElwin om mamma. Han kommer fortfarande ihåg henne och minns henne. Är noga med att visa bilder på hon eftersom ja tycker de är så viktigt att han minns henne.

Har bestämt att om vi får en flicka denna gång så ska hon få ta mammas andra namn som är Viola. Kommer även bli bebis andra namn.

Ska fara förbi hennes grav snart och lägga lite blommor och se så den fortfarande är fin.

Hade tänkt lägga in lite bilder på mamsen under årens lopp. Vissa är inte i så bra skicka men så kan de vara.

Om ja hade fått en önskan hade ja önskat att hon hade kommit tillbaka. Vill hellre ha henne här ist för en ängel i himlen. Men ja kan tänka mig att hon är en urvacker ängel.

Hoppas du vet mamma att du är så älskad och saknad och att du lämnade ett stor tomrum i våra liv när du lämnade detta jordeliv. Men ja vet att du har de bra där du är och att du äntligen är lycklig.

Inga jobbigheter med din sjukdom eller de andra som tyngde ner dig så. Ja önskar bara att du hade kunna få vara lycklig de sista åren i livet.

Jag vet att ja nog inte var den lättaste att ha hand om men fastän ja sa och gjorde saker i min uppväxt så älskade jag dig enormt mycket. Du har och kommer alltid vara min bästa vän.

Hatar att ja inte kan ringa dig när ja har de jobbigt och svårt. Hatar att ja inte kan krama om dig och säga hur mycket jag älskar dig. Hatar att vi aldrig kommer att kunna ha våra tjejdagar. Hatar att du inte finns här hos oss.

Min lilla mamma du var så fin
Min lilla mamma du var så underbar
Min lilla mamma du var så älskad
Min lilla mamma du var världens bästa mormor
Min lilla mamma du är så saknad

Min lilla mamma du är nu fri
Min lilla mamma du är nu lycklig
Min lilla mamma du är nu frisk
Min lilla mamma du är alldtid i mitt hjärta

 En av de senare bilderna på mamsen

 MAmma på sin bröllopsdag

 Lite äldre bild på mamma

 Urvacker bild hon va 16 år

 Sista bilden som togs av mamma innan hon dog

En vacker dag kommer vi att ses igen mamma men till dess kommer du alltid finnas i mitt hjärta och tankar. All kärlek till dig.

R.I.P

Kommentarer
Postat av: Anna M

kram

2010-09-29 @ 20:18:26
Postat av: Linda

Härligt att du har så fina minnen av din mamma. Jag minns henne väl och hur snäll hon var. Fint av dig att hedra henne med så fint inlägg!

Kram!

2010-09-30 @ 13:30:18
URL: http://tashmiras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0