Mer recept

Ha ha...för de första så såg jag att ja hade totalt skrivit fel dag i går...var inne hela dagen att de var onsdag. Ni ser vilken virrpadda jag är. Tänkte att ja skulle uppdatera igår kväll men de blev inte för tydligen så kan jag inte skriva inlägg på blogg.se från min mob. Gode så irriterande.

Hur som helst så var maten urgod. Men tyvärr blev de lite för simmig. Skulle ha haft i mer philla ost. Men då vet ja de till nästa gång.

Igår kom Robbans ena syster med fam hit så de va fullt ös hela kvällen. Ungarna spran och höll låda. Ibland blir man gode så tom i bollen av allt liv. Men så är de.

Idag har vi mest tagit de lugnt. Grejat på här hemma. Robban sluta tidigt så han fortsatte att fixa med toan där uppe. Var inte så lätt som han trodde att " bara" byta toastol. Ja ja vi fr se hur e går.

Sen åkte jag, Melwin och Mario och handla lite inför middagen som ni ska få recept alldeles snart. Den mina vänner var super god, men än en gång kom min senilitet fram. Står i receptet att de ska vara kycklingfile, men ja köpte grillad..blanda ihop de med middagen i morgon. MEn vet ni vad. De var lika gott de med. Om inte godare.

Currykyckling

Portioner: 4-5
Currykyckling


Ingredienser:
1 kg kycklingfilé
1 paket bacon
2 st paprikor
4-5 normalstora färska champinjoner
5 dl vispgrädde
1 msk curry (eller mera om man vill ha mer currysmak)
eventuellt 1-2 dl jordnötter


Gör så här
Skär kycklingen i strimlor eller mindre bitar och stek dessa på medelvärme i cirka 5 minuter. Skär under tiden bacon, paprika och champinjoner och lägg i dessa i stekpannan i några minuter.

Häll i vispgrädden och curryn och låt puttra ett tag (5-10 minuter) och någon minut innan du tar av stekpannan kan du ha i jordnötterna.

Smaklig måltid


Har förresten funderat om ja ska byta till blogspot eftersom ja tydligen INTE kan skriva inlägg från blogg. Försökte igår men blev bara förbannad, men med blogspot går de. Eller så är de ja som inte kan eller glömt göra nån iställning. Så om ni hittar ett svar på mitt problem så svara gärna. Annars blir de att byta.

Dessa bilder är från igår kväll som ja ville ha med

 sover vid skötbordet

 Trött andra halva

Nä nu ska ja lägga mig för natten. Men sovgott alla och....

...Tjingplign


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0