Jäsp..

..så himla trött ja är idag. Melwin vaknade vid 5 i morse och var äckligt pigg. Han hörde min kära sambo som var uppe och gjorde sig ordning för jobbet. Sjklart så ville han gå upp och kolla läget. Var bara att följa efter och se så han inte gjorde nå hyss. Gjorde ordning en välling på en gång för de vet ja att de kan Melwin inte kan motså så efter vi vinkat av pappa bar de raka vägen till sovrummet för att sova en stund. YTur som var så somnade han gode så snabbt och vi sov till runt 8- halv 9. Skönt men ja lika trött då..he he.

Idag är de inge kul väder ute. Tänkte ändå gå ut å gå en långpromenad efter lunch så Melwin får sova ute.Ska ju börja mit nya och nyttigare liv nu tänkte ja. Vill gå ner 10 kilo till.
Igår var ja ute och gick med söt Sara en sväng, men ja kände mig inte så effektiv för ja var sååå himla mätt från middagen. Nästa gång Sara får vi nog vänta en liten stund innan vi börjar gå om vi ätit före..he he.

Ska nog städa här lite oxå tänkte jag. Ser för taskigt ut redan fastän ja städa i söndags. Men så är de väl när man har småbarn.

Kom tänka på en sak som ja tycker är såå himla tråkigt. Har alltid varit en väldigt social person som tycker om att ha människor runt omrkring mig. Men nu känns de som ja inte har så många vänner längre. Vissa dagar känner ja mig väldigt ensam. Man tappa endel när man fick barn tyvärr. Har lärt känna några nya sen Melwin kom men på nått konstigt sätt har de oxå börjar glida bort. Ibland kan ja känna att de mest är ja som försöker hålla kontakten  och till slut orkar man inte längre för när man känner att de bara är en som anstränger sig. När man bor i en liten by som ja gör så finns de redan grupper och de kan vara lite svårt att bara glida in som  utböling. Har bott i denna by snart 4 år och ibland känns de som ja är så himla nuinflyttad. Äsch ja vet inte riktigt vart ja vill komma med de här men ja känner mig bara så himla ensam ibalnd och de är så tråkigt. Kände bara för att skriva av mig lite av mina tankar som ja har.

Trivs bra här i byn men nog går de snabbt här med jungeltrumman och ibland hör man saker om en ajälv som inte är sant. Men däremot så kan ja tycka att man kan komma fram till personen i fråga och höra ist för att prata bakom dens rygg. Men de är väl så de är ien liten by.

Nä nu ska ja ge min son lite att äta innan lunchen så han inte hungrar ihjäl


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja du har precis rätt, jag tycker så illa om människor som bara snackar en massa skit bakom ryggen hela tiden, förstår inte varför man inte kan säga det direkt till personen istället, för på ett litet ställe så kommer ju det mesta fram via djungeltrumman i alla fall!



Hoppas allt är bra med er annars!



Massa kramar

2008-08-13 @ 20:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0