Mammas begravning

I fredags hade vi mammas begravning. Var jättefin men usch så jobbigt de var. Redan kvällen innan började jag bäva inför fredagen.

På morgonen blev vi alla lite sena så de var bara att skynda sig i duschen och klä på sig. Sen skjusade vi Melwin till dagis innan vi åkte till Piteå. På väg till Pite kom vi på att vi inte hade någon vit slips till Robban. Så när vi kom till Piteå åkte vi till begravningsbyrån men de hade bara svarta slipsar men de gick ändå.

Sen åkte vi till Shell för jag hann inte äta nått innan vi åkte men när jag skulle kliva ut ur bilden åkte ryggen åt h-vetet. Kunde inte ställa mig rakt upp sen hade jag ont hela begravningen och känner av de än. Inte kul

Var jättemånga som kom på mammas begravning. De flesta kände jag men några visste jag inte riktigt vem de var. Mamma fick en vit kista med vita blommor på. Sen när alla hade tagit avsked var kistan så himla fin.
Sara var så himla gullig och skön låten " du är de finaste jag vet".Var så fint och jag vet att mamma hade uppskattat de så himla mycket så Sara, tack att du ställde upp och sköng så vacker.

På minnesstunden var de oxå väldigt fint och vi var väl 34 st som var där. Bengt och Kerstin var så snälla och syrde upp allt. Sen var de så många fina ord som sags om mamma.

Så tack alla som var på mammas begravning och hedrade hennes minne.

Nu ska jag klä min son sen fara på dagis

Tjin pling

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som din mamma fick ett fint farväl..

Tror säkert hon uppskattade de <3



Hoppas att du har det bra med din familj trots de jobbiga, kramar till er

2008-11-03 @ 22:01:16
Postat av: betty

hejsan gumman ja din mamma va en underbar människa så kommer jag att minnas henne med en givmild kvinna trevlig hjälpsam å en bra lärare till min dotter..jag börja gråta då jag läste denna sidan..saknar henne trotts jag inte kännde henne mer än som min dotters lärare...



hon har det bra där hon nu är i himmelen..jag minns då hon berätta att hon fått samma diagnos som jag ra tyckte så synd om henne så...



men nu har hon det bra slipper all värk osv sen ser hon er finns vid er sida å önskar er all lycka till med den nya lilla pyret som skall komma till er tids nog om det inte e 2 st du har en enorm mage.kramen från betty

2008-11-12 @ 14:10:01
URL: http://bettyw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0