Mamma

Känns som mamn bara sitter och väntar på att sunderbyn ska ringa och säga att hon har somnat in. På något sätt önskar man att de sker snart. Är lika jobbigt det att bara vänta och vänta på de oundvikliga.

Kan komma på mig själv jag glömmer som bort att hon är dåligt, men de är väl något i mitt som ändå hoppas på att hon ska bli frisk fastän hon inte blir de. Beror nog på att allt inte än har sjunkit in och de är såå himla svårt att föreställa sig hur livet kommer att vara utan henne. Jag kan bli sååå himla förbannad ibland. Varför var detta tvungen att hända henne och oss. Hon hade så mycket kvar att leva för. Är så förbannat orättvist. Är så less på att gråta hela tiden men jag rår inte för de. Kommer att förlora min älskade mamma som har funnits där för mig i hela mitt liv.

hitta en så fin dikt som ja vill ge till min mamma. detta förklara vem hon är och min saknat.



Var inte så ledsna,
du sover inte
du är tusen vindar som blåser,
du är diamantglittret på snön,
du är solsken på mognat vete,
du är det milda höstregnet mot min hud.
När jag vaknar i gryningsdunklet
är du det lätta suset av fåglars flykt
och sången om ett annat liv.
du är de milda stjärnorna
som lyser mig hem i natten.
Var inte så ledsna,
du är hos oss, 
du är i ljuset,
du är fri!


älskar dig min  underbara mamma och du lämnar ett tomrum som är svårt att fylla men du har alltid ett speciell plats i mitt hjärta. Älskade lilla mamma. Vila i frid.

Kommentarer
Postat av: Angelica Wikström

Hej vännen!!

Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig....kramar i massor

2008-10-17 @ 22:24:27
URL: http://lillaa84.blogspot.se
Postat av: me

hur gammal är hon?

2008-10-17 @ 23:18:33
Postat av: Malin G

Men älskade älskade vän!!, vad är det jag läser.. Håller om dig och försöker trösta, ger en stor kram.., du är stark du klarar detta, men jag kan nog aldrig förstå dina känslor, inte ens komma i närheten att försöka förstå.. Så tungt för dig, men vet att du är stark, du o din fina familj, snart en jätte jätte fin 2 barns mamma.

kram igen //Malin m fam

2008-10-18 @ 00:06:36
Postat av: Ninnie

Hon hann bara bli 63 år och de är ingen ålder :-(

2008-10-18 @ 09:48:03
Postat av: Anonym

Så tråkigt det som hänt din mamma. Beklagar sorgen!

2008-10-19 @ 10:57:19
URL: http://ebbasmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag e så ledsen gumman, mitt hjärta brister för alla i er familj som förlorar din mamma alldeles för tidigt..Jag beklagar sorgen...



Tänker på er, kramar om // Jenny m.fam

2008-10-19 @ 22:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0