v.35

Nu har jag gått in i v.35 så nu kan faktist lillebror komma när som helst. Spännande men de vore bra om han vänta till vecka 37-38 för då är alla inre organ färdigutveckade.

´Här kommer lite fakta om va som händer i v.35

Gravid vecka 35

Infaller mellan


Bebisen

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.


Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.


Du

Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka "ska bebisen aldrig komma ut?". Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.

Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen. Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!

                                              

Var lite om va som händer i magen och med mig. Nu ska jag gå och lägga mig så man orkar med morgondagen. Ska till bm. Ska bli kul att se hur mycket magen har växt sen v.32

Tjingpling på er


Kommentarer
Postat av: Lea

jag är så avis på dej att det inte finns ord:P

tror jag ska köpa byxorna du köpta till bäbis, såg verkligen sköna och användbara ut=)...lycka till i morgon!( inte för det behövs;)

2009-04-07 @ 22:20:30
Postat av: Anonym

jo dom, jo dom turkosa var ju helt underbara, perfekta när jag inte vet vad det blir=)

jo vi får hoppas på fiint väder nu i helgen, glad påsk på er med





kram

2009-04-08 @ 22:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0