Trött och less

Är sååå trött och less. Är inne på min fjärde kväll som Malcom vaknar och ska vara vaken. Förstår inte varför de är så. Menar idag har han bara sovit en halv timma under hela dagen. Varför är lillplutten vaken då nu?

Någon som kan ge mig nå tips eller råd på varför han gör så. Menar kan ju inte utesluta hans vila helt under dagen för då är han gnälligare än gnälligast och somnar vid 4 typ och sen vaknar han för dagen vid 4 på natten och de vägrar jag.

Sen har ja även fått en jäkla huvudvärk på de. Inte kul allt. Och när ja ändå håller på att klaga så verkar de som nu när man är mamma så är man på sista plats med allt. Man är sist på att få äta och då är maten kall. Man lägger sig sist, man får vara glad om man ens hinner duscha typ 2 ggr i veckan. Men jag är ju hemma så då ska ja ju ta hand om allt. Förstår de men ibland skulle man bli super glad om ens gubbe sa:

-Nu älskling tar ja barnen så du får duscha i lugn och ro.

Menar bara en sån liten grej skulle man uppskatta ända tills man dör.
Känns som att nu när man BARA är hemma så får man inte vara trött, less, lat mm för man tar ju bara hand om barnen. Man behöver tydligen inte lika mycke sömn som gubben sin. Menar ja förstår att han oxå är trött för han går upp tidigt och sen när han kommer hem är de köket. Men jag då??? När ska jag få sova?? Tydligen aldrig för ja är bara hemma.

Vet inte om de bara är jag som känner så och om alla andra mammor där ute har de jättebra. Men ibland tappar man orken. Vill bli lite mer uppskattad för de man gör och få duscha.

Till något roligare är att idag har ja haft finfrämmande av Linda och Wilja. Vi åt lunch ihop och Wilja blev lite småkär i Melwin...ha ha...himla sötungar. Sen tyckte även Wilja att ja verka som en rolig prick för hon skratta så mycke åt mig.

Jag har gjort bort julklapparna nu. Himlarns skönt. SKa bara slå in dem nu. Ja hoppas ja hinner få dem ja beställde.

Nä nu ska jag försöka få min envisa son att sova

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Lea

jag har samma problem herman har bråkat sen lördag å vägrarsomna påkvällarna,...sen har jag samma förstående karl..tacksamt!kram

2009-12-11 @ 00:01:13
Postat av: Sandra Lagerskog

Hej!

Här hemma har vi också en liten sov-vägrare. Hon somnar oftast kring kl 20, sover ca en halvtimme och sen är hon vaken till kl 23 kanske eller till jag går och lägger mig med henne i stora sängen. Men stiger jag då sen upp igen, ja då vaknar hon... Har provat det mesta men det verkar inte spela någon roll om hon sover mindre på dagarna, lägger sig senare, tidigare eller nåt annat... hon vaknar ändå. Hoppas att det bara är nåt tillfälligt och att det ger med sig snart. För det är verkligen inge skoj att inte få en endaste minut för sig själv om kvällarna. Förstår hur du känner dig...

2009-12-12 @ 16:02:42
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: saraisaksson

när jag kommer ska du få duscha i lugn och ro gumman! i promise! kramkram

2009-12-12 @ 22:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0