Besiktining av husstädning

Idag när jag vaknade kvart över 7 trodde jag att kl bara var efter 6 men när jag såg va tiden var blev de bråttom. Äta frulle, klä Melwin och sig själv. Ta bort morgongruset ur ögonen och sen fara till dagis. Sen när jag kom hem ringde jag lite viktiga men ack så tråkiga samtal. Sen kom städtanten fram och storstädade inför helgen. Kan lova att magen var som en fotboll efteråt. Börjar var lite jobbigt att städa nu, men än går de gode så bra, Sen vavr de bara att fara och hämta lilleman på dagis och hem och äta och sova. Är så skönt att melwin har somnat nästan på en gång utan att bråka massor. Har hittat på ett knep som för de mesta funkar. Man låssas att man sover och då brukar Melwin somna ganska fort efter de han upptäkt de. Som alltid sova nära en, min lilla gullunge. Jag verkligen älskar den där lilla killen. När jag tittar på han värms hela mitt hjärta. Tänk att man kan älska nån så mycket från första stund fastän man ej har hunnit träffa dem.
Robban var tvungen att väcka lilleman för han ville inte vakna upp från sin middag. Tror nästan han håller på att bli sjuk lillgubben min. Hoppas inte de. Men sen när vi fick liv i han så gjorde vi oss ordning och åkte till Piteå för vi skulle besikta städningen som ett städföretag hade tagit på sig i mammas hus. Sen när vi hade besiktat huset köpte vi gravljus, åkte till the phone house och kolla på en mob åt mig, tände 2 ljus på mammas grav, åt på Max och hälsade på pappa. Sen åkte vi hem och lade en gode så trött och slut kille för kvällen. Sen så har sambon halvsovit framför tv efter de så än en gång får man hålla sig själv sällskap.

Så va har hänt med denna vecka. Jag jobba mån och tisd. Sen fick jag träffa sjukgymnasten i tisdag för mina fogar. Så nu kommer jag börja med att gå på varmvattensgympa. Sen får vi se hur de gå om de blir bättre. Var en jättetrevlig sjukgymnast jag fick träffa. Sen har jag varit gode risig i början av veckan. Trodde jag skulle åka på influensan som alla andra men igår på eftermiddagen blev de bättre. Hoppas man slipper de.
Var hos min bm igår på en kontroll. Nu har man gått in i v.24. Tiden går halvfort framåt :-) Alla prover vavr bra och jag har bara gått upp ca 5 kilo sen inskrivningen så d eär ju bra. Sen hade jag ett magmått på 25 cm. Lite över medel men de kan ju ändras på de sen framöver. Sen prata jag lite med bm om förlossninge så vi får se hur de blir med de.

Så va har hänt mer då denna vecka? JAdu man kan säga att man har fullt upp med Melwin hemma. Han är så himla söt just nu. Går omkring och säger "mamma min, mamma min och pappa pin pappa pin". Sen ser man att han har såå mycke att berätta men får inte riktigt ord på allt så de blir lite frustation från hans sida, men de förstår jag. Ha så mcke att säga men nästan ingen som förstår han. Men snart kommer de bara spruta ord ur han.

Nä nu ska jag fortsätta se på UFC som min älskade sambo ville se, men som man får göra ensam för han ligger bara och sover.

Ha de så bra alla där ute och sköt om er och ha en trevlig helg

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som er vecka varit fylld med saker att göra gumman..

Hoppas att allt känns lite bättre nu för dig, jag hoppas det kram



Annars så e de sjukt här med, vi e pigga men lilleman e lite halvseg..Så blir bara lugnt.



Hoppas att ni får en riktigt mysig helg, massor med kramar Jenny m.fam :-D

2009-01-24 @ 10:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0