Grillning och skoteråkning

Idag vaknade hela familjen kl 8. Melwin kom över i våran säng och började busa upp oss. Är så mysigt med helgen när hela familjen kan sova och mysa på morgonen. Åt lite frulle och jag mixtrade med min macka. Åt ett bröd med lingon i och med skinka och banan på. Kanske inte låter så gott men de var de. Sen några juice glas. Sen när vi hade suttit i vardagsrummet ringde robbans svåger och frågade om vi ville följa med dem och grilla med skotern så då var de bara att göra sig redo för en utedag med korv och mackor. Choklad, saft och kaffe. Jag och Melwin körde bil till hans syster sen fick Melwin åka med sin faster och kusiner i skoterpulkan medans jag åkte på skoterna våran. For längs älven och hitta ett ställe som vi stannade på. Blev nu inte en jättelång stund för smågrabbarna blev griniga och kinkiga så de blev att åka hem.

När vi kom hem tog hela familjen en varm och skön dusch. Var askall om rumpan och låren. Längtar till våren när solen rent värmen när man sitter ute. Men nu är de inte så länge kvar som tur är.
Blev kyckling i ugnen och pommes. Sen hade vi lördags mys framför tv. Melwin såg på disneydags och åt godis, salta pinnar och lite saft. Sen lade Robban han och där förblev han. Somna nog med lillgubben...hihi...sötisarna.

Sj så läser jag lite på blondinbellas blogg om påhoppet. Tycker de är rätt att stå på sig och jag förstår inte riktigt varför Katrin Zytomierska ens får leda sånna program för de är ju inte första gången hon öppnar sin stora mun och slänger ut sig dumheter. Jaja, hur som helst så står jag bakom Isabell fastän jag inte brukar läsa hennes blogg. Inte konstigt att flickor även pojkar får sina vridna synbilder på sig själv när kända personer verkar tycka de är rätt att banta bort sig. Ätstörningar är inget att leka med.

Nä nu ska jag kolla vidare och chilla och hoppas på att gubben vaknar snart annars blir de en ensam lördagkväll. Slog mig att jag verkligen gillar mode men när jag ska prova nå snyggt så ser de så konstigt ut på mig. Är ju inte smalis sen innan men jag kan tycka att de som är lite rundare än mig ändå kan se sååå himla snygga ut. Sj ser jag bara konstig ut. Skulle oxå vilja känna mig fin utan att börja fundera på att ja känner mig som en packad korv. Kolla runt och hitta snygga kläder som jag hade velat ha sen när bebis nr 2 är utploppad :-)
Lite kläder från Nelly.se och la redoute.se och mounis.se 

Sandra Designer Stylish Sweater Black, övrigt   Sandra Designer Vintage Jacket, övrigt Ichi Dress 9 Net Band Dress  Litta Tunic  Miranda Dress

Lite av varje som jag som sagt skulle vilja ha sen ja gått ner mina gravkilo och lite träning.

Ha alla en trevlig lördag och sköt om er

Tjingpling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0