Helgdag

Så nu är de helg igen. Kan ibland tycka att helgerna går in i veckorna.Men nog är de skönt ändå för då är hela familjen hemma. För de mesta. Just nu är Robban på sitt jobb och målar men han kommer tillbaka snart. Har överraskat honom. Har fixat lite i garaget så han kan köra in skotern, Hoppas de duger för honom. Ville vara snäll för att han ska slippa göra de när han kommer hem.
IDag var de en seg dag. Känner mig såå himla trött i kroppen och lite ledsen. Vet inte varför. Tänkte fara ut på affären och köpa hem nå gott tills i kväll. Vi har bara kyckling hemma och de var jag inte sugen på att äta. Känner att jag vill ha kött.
Sen ska vi ha lördagsmys med Melwin. Äta lite snarra och se på film. Är som kul nu när han börjar uppskatta det.

Just nu ligger Melwin och sover. Tog tempen på han i morse och han hade över 38 grader. Han ser som lite blek och röd om ögonen och de gick snabbt att söva han. Som jag skrev igår. Hoppas han inte är på väg att bli sjuk. Är ju inge kul de. KAnske blir lite piggare efter sovstunden.

Annars har jag inge speciellt att berätta, har inte hänt så mycket idag. Vädret är grått och mulet. Kanske är nå snö som är på G nu. Känner att jag längtar massor till våren. Få slippa detta kalla väder. Fastän vi har bara några minusgrader ute idag. Har verkligen hamnat på fel sida av klotet. Är ingen vintermänniska.


Förresten idag var de visning av mammashus. Så hoppas hoppas någon vill köpa huset. Men de kommer känna så konstigt att inte fara dit nå mer. När jag tänkter på de får jag en knut i magen. Då är de verkligen verkligt runt allt med mammas död. Huvva. Nä vill inte tänka på de där idag. Känner mig inte...va ska man säga mogen för att tänka på de denna dag.


En annan sak som slog mig är hur mycket jag saknar mina vänner som bor spridda runt hela Sverige. Känner mig lite ensam stundsvis här i byn. Kan känna saknaden av att ha en riktig nära tjejvän. Den som jag hade här flyttade till Piteå och efter de blev de så ensamt på något sätt. Har funderat lite på om jag verkligen kommer att vilja bo här resten av mitt liv. Som de känns nu så vill jag inte det. Vet inte om de är hormonerna som spökar men så är de. Saken är ju att jag har ju vänner här som jag kan umgås med men de är som svårt att förklara.

Är verkligen överlycklig över att jag har min lilla familj. Annars vet jag inte va jag skulle ha gjort eller mått nu. Hade nog varit kvar i mitt ekorrhjul och de gamla banorna som inte var så bra

Nä nu måste jag gå för lilleman vakna. Skriver mer sen


Tjinpling


Kommentarer
Postat av: Hilda

Vi ska flytta till björkgatan i Perniis gamla lägga :)

2009-01-24 @ 13:36:32
URL: http://hiiilda.blogg.se/
Postat av: Jenny

Trevlig helg gumman & hoppas du snart känner dig bättre till mods..



Stor kram till er :-)

2009-01-25 @ 12:34:39
Postat av: Therese

Hej gumman!



Vet inte om du har läst det på min blogg, men jag har valt att begränsa antalet besökare av den så att jag vet vilka som läser bloggen, så du kan väl lämna en kommentar med din e-mailadress så lägger jag till dig så att du kan läsa den i fortsättningen.



Massa kramar

2009-01-25 @ 20:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0