Inte kul för 5 öre.

Min älskade lillgubbe har blivit sjuk i natt. Vakna halv 3 att han skrek massor och när jag tog i han var han glödhet. Tog tempen och stackarn hade 40 grader i feber. Har varit en lång natt för oss alla. Melwin har varit så ledsen och snorig. Fick i han alvedon, för min lillpojk är ju såå duktig på att ta den. Gör ont i mamma hjärtat att se han så slut. Han har fortfarande runt 40 grader idag. Han somna nyss i sängen så förhoppningsvis sover han ett tag och att febern åker ner. Nu får man hoppas att resten av familjen inte åker dit, men de är nog ganska svårt att INTE göra det.

Så va har hänt mer i veckan???

I måndags fick jag min bärsele som jag vann på Tradera. Jippie, precis en sån som jag ville ha.
Blev en Babybjörn Active svart/röd. Vann den för 680 spänn, Kostar ny 1200. Var i nyskick. Hur tur kan man inte ha? De är frågan












Sen i tisdags hände de inte så mycker förutom att jag och Melwin sov så länge så de blev inge dagis för hans del. Tror vi vakna runt halv 9. Var ganska skönt att sova så länge. Var gode så slut i kroppen kände jag. Vi var och handla lite på dagen. Sen som sagt blev de ganska lugnt. Eller vänta vi var ju till banken och före de var vi och lämna Melwin hos sina kusiner..ha ha..ja då gjorde vi ju nått iaf. Man börjar bli riktigt senil alltså. Huvva, äldreboende här kommer jag.

I går onsdag städa vi lite innan vi for och hälsade på Malin och Tova. Åt lunch där och sen var vi ute och gick tror jag nästan i 2 timmar. Tova somnade snabbt men inte Melwin. Han så klart somna när vi nästan var hemma igen så de var bara att sova en stund innan vi åkte hem för att börja göra odningen middagen. Vi hade Pärols på besök för han skulle hjälpa Robban ta ner trappen som han har tänkt måla på jobbet. Sen en annan rolig grej var att igår fick vi våra nya telefoner som vi hade beställt. Blev en Nokia N85. Jättefin mob, men de tar lite tid innan man lär sig de. Har ju haft Samsung tidigare så menyerna är lite annorlunda men men.
Såhär ser våra nya mobbisar ut. Blev en lite väl stor bild men ja ja. Spelar rollboll.


Sen idag torsdag blir de lugnt för våran del. ska laga lite mat åt grabbarna för Robban och Per ska fixa mer här hemma. Men däremot så längtar jag massor till på tisdag för då ska jag till frissan och klippa och färga håret. Ska bli asskönt att få göra nått för sig själv, om nu inte lilleman är sjuk eller man själv för den delen.

Men förresten de har jag ju glömt bort. Har ju en ny bild på magen ju. I v.25. Den har stannat av lite nu men en bild blev de iaf :-)

    
Gu så orange jag var då. Men de är ju ett kort från sidan och framifrån som ni nog ser.

Förresten Tessy, får fråga dig här. Måste jag öppna ett google-konto först innan jag kan skicka min e-mail. Är lite trög så jag fattar inte hur jag ska göra för att komma in i din blogg???

Nä nu har jag inge mer att berätta men ha de så bra alla och massor av kärlek till er

Tjingpling på er

Kommentarer
Postat av: Sandra L

Vad trist att Melwin blivit sjuk. Hoppas han kryar på sig snabbt och att du och din sambo klarar er undan. Trevlig helg på er!

2009-01-29 @ 18:58:21
URL: http://www.omalltolitetill.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej gumman..

Ser att magen växer & att veckan varit full med saker att pyssla med..



TRÅKIGT :-( att lillen blitt sjuk, men verkar som de är sådan tider nu..Vi har legat vi med hela familjen & bde e verkligen så tråkigt & jobbigt.



Kan skvallra att jag va tvungen att öppna ett konto på Google för att kunna kika i Tessys (Therese) blogg så nu måste man som logga in då man ska kika/skriva där..Så då vet du..



Men ha en bra dag, kram :-D

2009-01-29 @ 20:42:19
Postat av: Therese

Hejsan!



Hoppas Melwin är bättre nu!! och vilken superfin mage du har!



Nej du får skicka din e-mail till mig först och sedan när jag lagt till dig så får du skapa ett google-konto. Du kan skicka mailen till min inbox på FL om du vill.



Massa kramar till er!

2009-01-31 @ 18:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0