Nytt recept

Fick en ide på vad vi skulle äta ikväll. Var inne på Tessys blogg och de lät så himla gott de hon hade skrivit så de var ja bara tvungen att testa. Så nu ligger kyckligen i ugnen sen ska såsen göras.

När ja hade varit och handla kom jag hem till en väldigt glad liten pojke. Han var så sur när jag for men han och pappa hade badat och de älskar han så då blir han glad igen.

På tal om recept. Måste få dela med mig av ett recept på kyckling som jag gjorde i fre. Var Sara som lärde mig det.

Ingridienser

kyckling
grädde
mango chuckney
salt
peppar
samba oeleke (om man vill)

förstek kycklingen några min, salta och peppra. ett tips är att dela fileerna så går de snabbare.vispa upp grädde, sätt sedan i mango chuckney och samba oeleke och lite salt. Sätt kycklingen i en form och sätt grädden som ett täcke över kycklingen. Sätt formen i mitten av ugnen i ca 30 min. Servera med ris till och en god sallad

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Åh, en liten kille!

Var det på rutin ul ni fick veta det?

Några namn? :)



Lät som en god kyckling det där!

2009-01-11 @ 18:47:23
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0