På tvärsan

Idag gick jag och barnen upp halv 10. Kl blev gode så mycket innan vi tog oss i säng. Och jag som sa att ja skulle lägga mig tidigt. Men icke de.

Har idag fortsatt med bron och allt runt omkring det. Har även haft massor av främmande med. Först kom Robbans syrra Anna, med sambo och barn. Då var de full rulle. Melwin verkligen älskar att leka med sina kusiner. Speciellt deras yngsta eftersom han är bara 11 mån äldre än Melwin. Efter ett tag åkte dom och Robban och svärfar började jobba igen. Ja gick in och gjorde lite lunch. Hann som bara äta klart så kom Robbans storebror Ove med sin fru och yngsta dotter.
Sen hann vi jobba lite innan jag gick in för att än en gång ge Malcom mat och då ringde jag Robbans faster och de sluta med att de kom förbi en sväng. Är alltid kul med lite främmande.

Idag har de inte varit den bästa dagen för Melwin. Han har varit väldig gnällig och på tvärsan. Mindre kul. Han har i omgångar varit väldigt väldigt billig. Malcom har oxå hör och häpna lite tjorvig. Inte velat sova så långa stunder. Fastan man set på hans rödsprängda ögon att han behöver sova mer. Som sagt är en liten kille med stor vila.

Idag börjar PDOL i Piteå. Var ett bra tag sen jag var dit. Sist vi var där var med Tessan och Näcken för 2 år sen när Melwin var ca 2 mån. Kommer ihåg att vädret inte var de bästa och Melwin hade sina blåa hörkåpor som vi köpt på barnens hus för att skydda hans hörsel. Var faktiskt lite sugen på att fara dit men nu har vi inte tid.

I morgon ska jag göra revbensspjäll i ugnen. Ska kolla om ja hittar nått gott recept som man kan göra.

Nä nu ska ja glutta lite på tv innan vi lägger oss.

Tjingpling på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0