Bm och läkarbesök

Igår var jag hos Bm och gjorde en kontroll. Det mesta såg bra ut.

Bebisljud var 156 slag/min
Sf-mått var 29 cm i v.31
Blodtryck 106/65 tror jag
Blodsocker var 4,2
Lite äggvita i urinet
1+kilo så nu har jag gått upp sammanlagt ca 7 kilo.

Ska lämna ett urinprov för odling för att kolla så jag inte har UVI. Hoppas inte de för de har jag aldrig haft. Sen så gjorde bm en gynundersökning för att kolla om tappen hade påverkats nå från helgens alla sammandragningar. Hon tyckte att min tapp var mjuk men sa att de var så svårt att veta om den hade blivit påverkad nu. Men däremot så sa hon att min tapp var som en kon. Var sluten längst ner men öppnat sig där uppe. Får jag nu fler onda sammandragningar så tyckte hon att vi skulle åka in. Men de hoppas vi att vi slipper för man vill ju inte att bebis redan ska komma. Är ju 2 mån kvar.
Sen kunde hon känna att  bebis låg med huvudet neråt. Så han får gärna fortsätta så.
Bm var även lite dum igår. Stack mig i fingret och sen i armen. Jag verkligen sprutor. Får som halvtpanik över tanken på sprutor. Huvva huvva.
Ska dit igen om 2 veckor. Får se om magen växt nå mer.

Sen på eftermiddagen var jag till farbror docktor. Han kollade och klämde och kände. Fick 1 mån sjukskrivning heltid men sen tyckte han att jag skulle söka hp (havanskapspenning) får väl försöka göra de men jag tror ju inte de går igenom på FK. Får se får se.

Sen till en annan sak. Lilleman är fortfarande sjuk. Har massor av hosta och snorar sen har han feber. Sover jättedåligt på nätterna och de gör att jag med sover dåligt eller ännu sämre för bra sover man ändå inte på nätterna. Har inatt legat och balanserad på sängkanten för att Melwin ska ligga på HELA min kudde. Så idag blir de en lunt hemma dag. Är gode pissig i fogarna idag så vi får se va jag orkar göra.

Nä ni får alla ha de så bra och sköt om er

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt att du fick sjukskrivning,tänkte på det där med havandeskapspenning. Jag sökte ju också det när jag väntade Elton nu och fick det beviljat av försäkringskassan. Så jag tycker absolut att du ska söka! =)

2009-03-13 @ 09:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0