Skoter och pulkåkning för hela slanten.

Sitter nu här i stugan men en snarkande och sovandes karl. Mindre kul för han komm hem runt 10 tiden efter att ha bastat med grannarna och druckit lite öl. Verkligen social människa...NOT. Ja ja så kan de vara. Lite tråkigt  bara att vara själv typ.

Som jag skrev så är vi i stugan i helgen. Skönt att få fara iväg lite från allt hemma. Kom under dagen igår. Var en stressig dag. Fick ju från IKEA i ons och då började jag på kvällen montera ihop lite. Sen fortsatte jag i går morse för Melwin vaknade som vanligt vid kvart i 6. Tänkte att jag skulle hinna packa ihop grejerna i lugn och ro men hipps vipps var kl halv 10 och inget var packat. Så fröken Nilsson blev gode så stressad kan jag lova er. Skulle förbi en skoteraffär och köpa Robban nya skoterskor som han skulle ha. Slängde in Melwin i bilen och åkte iväg och just när jag svänge av till affären kom jag på- SKIT, börsen lade jag på taken när jag skulle spänna fast Melle. Blev att åka tilbaka samma väg och spana efter den. Hoppades på att den hade ramlat av på gården. Tror ni den var där...nä förmodligen inte. Sen på allt de där föll mob ut ur jackfickan och ner under stolen. Blev måttligt stressad. Men just när jag skulle fara körde en bil upp bakom mig och då var de en av grannarna som frågade om jag saknade en  börs. Gissa om jag blev glad. Hann fara många tankar genom huvudet innan. De hade hittat den en bit längre bort. Sen var de en kompis syrras karl som hitta den. Tur de för alla människor är ju inte lika ärliga. Sen bar de av till A-jaur. Väl framme så var ja asduktig och backade ner släpen med skoterpulkan på på våran gård. Gissa om Robban blev stolt sen. Men tyvärr blåste de så mycket igår så de blev ingen skoterfärd igår. Åkte in till byn och handlade lite saker och Robban hämtade sin nybeställda  skoterruta. Blev en lugn kväll.

Idag däremot så har vi varit ute från morgon till runt 4 på em. Har varit asskönt väder ute. Hitta en plats där de var lä och där solen värmde på riktigt bra. Melwin sov en stund i pulkan och i min famn. Tror han sov ca 2 tim ute. Sen när solen åkte i moln och de blev kallare åkte vi en sväng med pulkan. Men oj va jag fick massor av kramp i magen i slutet. Skumpa och hoppa på gode så bra. Var tvungen att stanna för att de gjorde såå ont. Trodde att bebisen skulle komma där ett tag. Nä riktigt så var de inte men inte var de nå skönt. Så nu i kväll har jag haft mycke SD och förvärkar.
Ska snart lägga mig. Hade tänkt sätta in lite bilder från idag men ja har glömt ta med sladden till mob så de får bli en annan dag

Får se va som händer i morgon. Hoppas vädret är bra. Lät som att vi kanske ska följa våra grannar på en sväng.

Ha de så bra och trevlig helg

Tjingpling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0