Tiden går.

Idag har jag gått in i v.30 så nu har man BARA 10 veckor kvar eller 2,5 mån. Beror på vad man vill säga. Tycker 10 veckor låter bättre. Känns inte lika långt som 2,5 mån. Men förhoppningsvis så vill bebis komma ut före. Ska göra allt i min makt så att jag slipper gå över tiden. Är min största rädsla denna gång. Vägrar vägrar vägrar att gå EN dag över tiden. Har jag inte fått den 18 maj ska jag sitta utanför BB tills de släpper in mig...ha ha.

Har idag varit tvungen att sjukskriva mig själv för att de där jävla fogarna blir bara sämre och sämre. Hade verkligen tänkt jobba ända tills bebisen ploppa ut men icke det. Varför??? Jo för att mina pissfogar inte tillåter det. Blir så arg, men samtidigt så måste man ju tänka på sin egen hälsa och när man knappt klarar ta sig upp ur sängen och all som man gör gör ont kanske man inte kan jobba längre. Prata med en joursköterska och hon sa att hon tyckte verkligen jag skulle sjukskriva mig på en gång. Så nu ska man alltså gå hemma tills bebis kommer ut. Jag hoppas hoppas verkligen att han vill titta ut några veckor innan.

Tänkte lägga upp en ny snygg bild på min underbara tjockismage :-) Var 2 veckor sen jag la upp en. Sen kom jag på att jag inte har skrivit in nå om min grav sen v.28.

De här händer med mig och min kropp i v.30:

Kroppen: Det är vanligt att brösten läcker råmjölk "kolostrum" redan nu. Det brukar inte vara fråga om några stora mängder, men det kan det vara bra att införskaffa en skön amningsbehå utan byglar som du kan ha om natten.
Om förvärkarna upplevs som smärtsamma är det en signal om att allt inte står rätt till. Detta inträffar vanligtvis efter en lång arbetsdag eller då du är jäktad. Ta det lite lugnare och förkorta gärna dina arbetsdagar. Om du får kraftiga sammandragningar brukar man kontrollera livmoderhalsen för att se att den inte är försvagad och öppnar sig i förtid. Om så är fallet kan sjukskrivning vara aktuellt för att man ska kunna vila. Ibland rekommenderas en kortare tids sjukhusvistelse och/eller läkemedel som stoppar sammandragningarna.

Barnet: Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud innefrån mammans kropp, bl.a ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en krafigt trafikerad gata. Nu ska barnet få mer hull och gå upp i vikt, men längden kommer endast öka marginellt.

Lite roligt att veta vad som händer med en varje vecka. För de mesta stämmer det.
Nu bökar  lilleman där inne. Har även hittat min pissblåsa som verkar vara jätterolig att sparka på. Känns som jag håller på att pissa på mig hela tiden. Sen så funderar jag egentligen hur den ligger för att de kan kännas sparkar på flera ställen. Verkar vara en riktigt lite gymnast där inne. Men än så länge sparkas den inte lika hårt som Melwin gjorde vid denna tid. Har var en riktig lite karatemästare.
Det som har börjat bli såå grymt jobbigt är att jag hittar ingen skönt sov, sitt eller liggställning. Känns som att bebisen är under brösten och trycker. Kan vara rent av lite svårt ibland att andas.

Som jag skrev tidigare ska jag lägga in en bild från i veckan, men även en bild från när jag vänta Melwin.

Så va har hänt idag då. Har städat husen så nu är jag gode så slut i kroppen och fogana. Kommer nog ha mycke värk i morgon. Ska till sjukgymnasten och få akupunktur. Hoppas de inte gör lika ont.
Sen efter de att jag hämta Melwin så träffa vi Tessan. Hon hade med sin sina bustroll Liam och Nova. Direkt när Melwin såg Nova börja han skricka BEBIIS och ville ta på  henne. Han är för söt. Sen fick jag henne att börja gråta oxå. Skulle mata henne medans Tessan följde Liam på toa, men de ville inte hon. Titta på mig och börja gråta. Måste ha sett för djävlig ut...ha ha..eller så var de bara att jag inte lukta mamma. Melwin däremot blev helt förstörd och försökte ta henne i handen för att trösta henne. Gick bra, hon blev tyst men sen titta hon än en gång på mig och börja storgråta. Huvva vilken hemsk och ful kärring jag måste ha varit.

Sen sov jag och Melwin middag när vi kom hem. Melwin har även ikväll åkt skoter. Snacka om att den lilla grabben älskar skotrar och traktorer.

Nä nu ska vi lägga oss. Ska bara lägga in bilderna innan jag kryper tills sängs

  Lillebror i v.30

 Melwin i magen i v.30

Som ni ser så är jag ganska mycket större nu än förra gången. Men inte gör de nå :-)

Tjingpling på er alla där ute och sov gott

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att magen växer..

Hoppas ni alla mår bra, här kurerar vi oss från diverse sjukdomar..



Ha de gott, kram :-D

2009-03-09 @ 10:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0