Uppdatering

Nu var de några dagar sen jag skrev. Med de har hänt endel sen i tis.

Tisdag

På morgonen var jag som sagt till BM. När jag skulle gå på toa innan jag skulle lägga mig på kvällen upptäkte jag blod i pappret. Ropa upp Robban för jag blev orolig men han lyckades lugna ner mig och vi bestämde att jag skulle ringa bm på morgonen.

Onsdag

Fick en akuttid till min BM. Gjorde en undersökning men hon kunde/ville inte känna och kolla för mycket för jag fick så mycke värk i magen. Hon rådfrågade förlossningen och de ville att jag skulle komma in så de blev att ringa Robban och fixa att Melwin fick vara längre på dagis och nån som kunde hämta han sen. Väl inne på förlossningen fick jag göra en ctg kurva och göra ett ul och vul. Fcik en kortison spruta för att påskynda bebisens lungutveckling. Sen blev de att ligga över natten. Fick en plats på bb för att vila upp mig. På kvällen fick jag än en gång ta en ctg kurva och då fick jag kraftiga värkar så de blev att åka in förlossningen. Fick en bricanyl tablett hjälpte ett tag men senare runt 11 tiden fick jag tillbaka dem och f-n va ont de gjorde. Fick då bricanyldropp. Börja spy som en gris. Huvva va illa jag mådde. Men värkarna sluta och skönt var de men de blev lite sömn den natten för jag hade sånn hjärtklappning hela natten. Var riktigt obehagligt.

Torsdag

Vakna halv 5-5 på morgonen. Fick lämna urinprov och ta blodsocker. Fick en insulinspruta för jag hade så högt blodsocker. Sen blev de en ny kortisonspruta och nya stickningar i fingret. Fick ytterligare 2 insulinsprutor och nya ctg kurvor. Men som tur var blev de inga mer värkar på hela dagen. Har haft lite molande mensvärk men som har avtagit. Fick mig en värdig och efterlängtad dusch. Sen blev jag flyttad till bb igen.

Fredag

Fick sova en hel natt utan problem. Skönt men jag var ändå helt slut i kroppen. Prata med läkaren efter frukosten och jag fick lite intyg med mig hem och blev utskriven. Robban och Melwin kom och hämta mig. Gu va jag har saknat dem.

Tydligen enligt läkaren så var de risk för prematuraförlossningen men nu fick de bukt på mina värkar så än är lillebror i magen. Skönt, där får han stanna några veckor till. Hon sa att de kunde se att blödningarna kom från tappen men vet inte riktigt vars. Kan vara från moderkakan rent av. Att den har släppt lite. Så om jag börjar blöda igen MÅSTE jag komma in på en gång. Nu ska jag ta de lugnt fram till BF. Så jag har idag lämnat in ett intyg på dagis om att få ha Melwin längre där på dagarna så jag har chans att vila upp mig. Hoppas chefen godkänner det.

Himla skönt att vara hemma igen hos sina älsklingar. Har saknat dem så himla mycket. Men man känner att man inte har varit så mycket i farten i några dagar. Var in en snabbis på barnens hus och direkt blev magen som en boll och ja fick massor av mensvärk. Magen verkar ganska känslig nu så de blir att vila mycket som sagt.

Nä nu ska jag fortsätta se Let´s Dance. Hoppas verkligen Magnus vinner. Bara för att han har gjort den största framstegen. Men däremot så måste jag säga att hans sista nr var inte i samma klass som Lailas. Kändes mer oseriöst på nått sätt. Men jag hoppas ändå på Magnus. Hejja Hejja Hejja ¨

Ska sen gå och lägga mig tror jag för jag är såå slut i kroppen.

Ha de så bra alla där ute och trevlig helg

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Therese

Usch det lät inget vidare:-( Hoppas lillebror vill stanna i magen ett tag till!!



Massa kramar

2009-03-28 @ 12:07:42
Postat av: Annso

Men vilken hemsk vecka du har haft, jag hoppas verkligen du får må bra nu den sista tiden!

2009-03-28 @ 22:40:21
URL: http://flurhedsfortet.zoomin.se
Postat av: Tess82

Oj vilken vecka, tur att det lugnade ner sig igen, hoppas att lillebror vill hålla sig kvar i magen ett tag till nu då.

2009-03-29 @ 10:39:17
URL: http://snicksnack.pointblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0