dagen då lillebror kom till världen

Efter att ja ringt massor av samtal fram och tillbaka  och varit till Piteå på Spec-mödra var vi på väg vid 2 tiden till sunderbyn för igångsättning.

När vi väl kom fram möttes vi av en jättetrevlig BM som visade in oss i en förlossningssal. Där fick jag ligga i en CTG-kurva och sen göra en gynundersökning för att av göra hur pass bra de skulle gå att sätta igång mig. Kom en läkare in som berättade att jag skulle få en tablett i tappen som skulle göra att den blev utplånad. Så vid 3 tiden var tabletten på plats och vi fara iväg ett tag. Ville att vi skulle komma tillbaka vid 6 tiden för en ny CTG-kurva och undersökning.

Vi bestämde oss för att fara till Barnens hus och handla lite till Melwin och sen gick vi till Skokanonen. Var även inne på ICA Maxi och innan vi åkte tillbaka åt vi på en Pizzeria. Medans vi flängde kände ja hur värkarna började komma. Var lite jobbigt.
När vi väl hade kommit tillbaka gjorde ja en till Ctg-kurva och gjorde en undersökning. Hade bara öppnat mig en halv cm till 2,5 cm. Frusterande till tusen. Gjorde en ny hinnsvepning och berättade att de inte skulle göra nå mer den kvällen. Utan de skulle sättaigång mig tidigt  dagen där på. Tyckte vi skulle gå en sväng till och komma tillbaka vid halv 9-9 tiden.

Gick ner för att kolla om kafeterian var öppet än. Men hann bara gå halva vägen så fick ja så onda värkar och vi började klocka den. Var ca 1-2 min mellan dem. Ni som varit i Sunderbyn vet att de inte är så långt mellan kafeterian och fl. Men vi vände tillbaka för att gå omkring på fl ist.
När vi kom upp fick ja lägga mig i varmvattensbadet. Var skönt mellan värkarna. Låg nog där 30-45 min innan ja var tvungen att gå upp för de börja trycka så mycket nerråt. Gjorde en ny undersökning och då hade jag öppnat mig till 5 cm. Klockan 20 gick vattnet och värkarna gjorde mer ont. De satte elektroner på lillebrors huvud. Prövde även lustgasen men som förra gången började ja spy massor. Var inte kul att spy samtidigt som man hade värkar. Bad om att få EDA. Sen blev de lite suddigt. Fick vätskedropp och värkarna blev ännu kraftigare. De gjorde en ny undersökning 20.42 och då var ja plötsligt öppen 9 cm. BM sa att de skulle avboka EDA:n för de skulle inte hinnas.
20.51 föddes våran andra son, Melwin lillebror. Lika underbar och snygg. Även han hade bråttom ut.
Sj är jag stolt över att ja klara föda fram han utan nå smärtlindring.

Lillebror vägde 3720g och var 53 cm lång.

Så gick  de till när lillebror föddes. Kan hända att ja glömt nå men så kan de vara


Tjingpling


Kommentarer
Postat av: Anna & Karl

Stort grattis till lillkillen! Så himla roligt! Han är supersöt, och Melwin såg ut att vara en stolt storebror =)

Ha det bra och grattis än en gång!

Kram Anna & Karl

2009-05-24 @ 21:05:53
URL: http://roknasbloggen.blogspot.com
Postat av: LEa

snabb,..ja det kan man minst sagt säga, herre gud jag kommer verkligen få en 36 timmarns lång förlossning;)o vad jag är avis på er hoppas allt går bra och ni bara får mysa på hemma;)

2009-05-25 @ 13:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0