Uppdatering igen

Har varit dålig på att uppdatera i helgen så ja tänkte göra de nu så alla där ute som läser min blogg blir glada.

Innan ja börjar så skulle ja vilja säga att de är kul att de finns de som läser men de skulle va kul om fler kunde lämna ett litet hej eller så :-) förrutom de som skriver annonymt och inte kan stå för va de säger för.

På tisdag är de 1 år sen min älskade mamma dog. Känns jättejobbigt när ja tänker på de och ja blir rädd när ja upptäcker hur snabbt tiden har gått. Drömmer fortfarande om henne mycket och fortfarade handlar dessa drömmar om att hon blir sur på mig för att ja har sålt huset hennes och alla grejjer. Och hon kommer alltid tillbaka efter ett halv år ett år. Är gode så jobbigt men nu går de mycket bättre än i början för då hade ja såå ågrens över att ja avsluta henner behandling. Men nu vet ja att de var de bästa för min älskade lilla mamma. Ska på tisdag tända ett ljus för att hedra hennes minne och ha hennes kort bredvid. Får se om ja skriver nå då den dagen. Beror helt på hur ja mår.

Nåja i lördags så var vi som sagt till IKEA för att handla in vårat kök. Lämnade av Melwin hos sin faster efter 8 tiden och sen bar de raka vägen till Haparanda. När vi kom fram så gick ja först in på Skopunten. Skulle lämna ett par skor åt anna och sen köpa ett nytt. Kollade även på stövlar åt mig själv. Prova hur många stövlar som helst men som vanligt så satte mina vader stopp för de. Blir såå less på att ja inte kan ha nå stövlar. MEn men så kan de vara.
Var väl på IKEA till runt halv 5 innan vi åkte där ifrån. Kolla på luckor,vitvaror, skåp. bänkar mm, allt som behövs för att få vårt drömkök, och nu har vi hittat de men tyvärr så gick de inte att beställa de där eftersom allt fanns inte så Robban måste på tis ringa in och göra beställningen. Blev att handla lite andra saker men inte så mycket så de blev så mycket billigare denna gång än förra. Tror vi var hemma efter 7 på kvällen. Var en glad kille som vi mötte men han var inte såå himla brydd att vi var där. Lekte för fullt med Noel. Men när vi väl skulle hem så ville han inte bli lämnad kvar. Söt ungen våran. Var en väldigt trött liten kille som somna när vi kom hem. Även Malcom somna fort, han va oxå gode så slut efter våran tripp.

Efter de att ja lagt ungarna ringde jag en kompis som hade fest. Tog min bag in box vin och åkte dit medans Robban var hemma och tog hand om ungarna. Var riktigt trevlig att få träffa lite folk. Blev gode så lugnt för mig. 2,5 vinglad och två väldigt svaga groggarn. Kom hem vid halv 3 tiden och somna gode så snabbt.

Idag söndag har ja varit lite seg i kroppen men inte bakis. Tror de är lite från våran tripp igår. Robban lät mig sova ända till 11 idag. Var himla skönt för de var länge sen ja gjorde det. Ja har världens bästa sambo. Hade nog sovit längra om ja inte blev väckt av Melwin som kom i och sa " mamma, kom upp. inte mera sova" så de var bara att dra sig upp och gå ner till resten av familjen.
Fick i mig lite frulle innan ja gjorde lunchen. Blev korv och potatis för Melwin medans ja och Robban åt rester. Sen vi ett tiden kom Noel. Vi hade lovat att han skulle få vara hos oss efter som Nelly skulle ha kalas. Så de blev full rulle hos familjen Nilsson kan ja lova er.

Åkte sen och handla för typ 1000 spänn och sen blev de godmiddag. Som ja har berättat tidigare så har ja gått med i viktväktarna så till middag åt ja en riktigt god rätt.

Va torskfile som ja krydda med salt och citronpepper. Sen gjorde ja en röra med lätt fraiche, hackad vitlök och rosmarin, ska oxå vara hackade svarta oliver men de gillar ja inte. Hedde röran över fileerna och strödde över med ost. Slängde in den i ugnen på 175 grader i 15 min. Under tiden kokade ja potatis och sockerärtor. Gjorde även en god sallad till. Prova den gärna för de va riktigt gott.

Har även hunnit med att kolla på en film med älsklingen. Blev Wolverine, va riktigt bra. Är grymt sugen på att se The Proposal. verkar rolig.

Nä nu har ja uppdaterat lite om helgen. Ska lägga mig nu för ja måste vara med Melwin på dagis lite före 8 för sen bär de av till Piteå för ja har en tid på barnmottagningen med Malcom. Hoppas nu att han får hjälp så hostan och slemmet försvinner. Sov gott alla

Tjingpling


Kommentarer
Postat av: Malla

Jag kikar ju in hos dig ibland, men brukar lämna ett spår :)

2009-10-19 @ 07:02:39
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Ingela

Hej! Jag brukar läsa din blogg då&då. Har själv en liten kille på 6månader så det är kul att läsa om de som är barn i samma ålder som en själv:)



Kram

2009-10-20 @ 11:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0