Vc dryga läkare Viktväktarna

Igår hände de mycket. Var först på dagen en snabbis med Linda och Vilja. Ska lägga in lite bilder på sötisarna. Malcom va så himla gullig. När ja la ner han och Linda la ner Vilja tog Malcom Viljas hand. Hur gulligt är inte de??? De han bara vara en snabbsväng för ja fick tid hos en läkare med Malcom.
Lilleman har haft jättemycke slem i halsen i flera flera veckor. Har redan varit med han 2 ggr och sist så trodde samma läkare som ja hade igår att han hade lugftvägsinfektion. Så då fick han Bricanyl 3 gg per dag. Så igår när ja var dit så hade han så klart harklat upp allt så han hade inge slem just då. Läkaren titta på honom och sa att han va bättre. GAv mig en såndär blick. "Ytterligare en hysterisk mamma.". Blev så irriterad för ja vet att han har de jättejobbigt på nätterna. Hostar massor och ibland tror man att han ska kvävas av sitt eget slem.
När ja hade varit klar och höll på att klä på barnen kom min bvc bm och vi pratade lite. Hon tyckte att ja skulle in med han på kvällen /natten om han hade jobbigt med hostan. Sen gick vi och handla lite och hälsade på faster Anna på Öbergs innan vi traskade hemmåt.

Hann inte mer än komma in innanför dörren ringde bm från bvc och sa att hon tyckte ja skulle ringa till barnmottagningen i Piteå och förklara hur allt låg till och sen få en tid hos en läkare som kunde titta till han. Så de gjorde ja igår. MEn de hade inte telefontid så ja ringde idag och nu väntar ja på att de ska ringa tillbaka.

Efter 3 igår kom Sara för att vara barnvakt till mina små troll tills Robban kom hem från jobbet. Ja var ner till Pite för att gå på en Viktväktar möte. VAr riktigt intressant så nu gott folk räknar ja Points. Så nu är mitt första delmåt att gå ner 10 kilo. Sen ytterligar 12 kilo, men vi tar de första 10 kg först. När mötet va klart sprang ja in i sista min till Barnens hus för att byta en radiobil som vi köpte sist vi var ner till Pite men den funka inte. Undra hur arga de blev på mig för ja kom i 2 min i 6 tror ja kl va..ha ha.,.ja ja..så kan de vara.

Ida händer de inte så mycket. Blir att städa och fixa här hemma. SEn blir de att försöka få en tid till barnmottagningen idag. Dessutom så ska jag Zumba oxå så man får sin daliga motion så man går ner lite.

Glömde bort...i morgon ska vi till IKEA igen. Blir att kolla runt köket och sen beställa ett. Plus att de nog blir lite småhandel och sen ska ja handla skor på Skopunkten. Ska bli trevligt. Melwin ska vara hos Noel och Nelly under tiden. De kommer han tycka bli kul.

Nä nu ska ja föda mina barn och mig själv.¨Måste se va ja ska äta som inte innehåller så mycket Points.

Förresten så vill ja gratta Lina och Ellen till deras flickor som äntligen kommit. MAn blir lite avis att de får snusa bebis. Sj har ja ju en stor bebis som blir 5 mån på sön. Gu va tiden går fort. Tyckte de va nyss vi kom hem med lillknytet. Och nu ligger han och försöker krypa och pratar massor. Sötungen min.

Nä nu mååste ja gå

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Malla

Hej! Lycka till med viktväkteriet! :) Men du, vad är det där Zumba som du brukar skriva om? :S

2009-10-16 @ 12:59:07
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Lina

Tusen tack ! :)

2009-10-23 @ 22:20:44
URL: http://liniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0