Dop

Vaknade av att klockan ringde halv 7, tror kl blev över 7 innan ja fick upp arslet från sängen. Den var extra skön idag. Gick ner och duscha och gjorde mig klar medans grabbarna låg kvar och sov. Tänkte att ja skulle hinna massor innan vi skulle fara till Piteå. Efter en stund hör ja hur både Malcom och Melwin har vaknat. Tar ner Melwin för Malcom hade somnat om. Gav Melwin frulle sen gick ja och hämta Melwin för Robban var för trött att gå upp.

Medans ja grejjar på upptäcker jag att att klockan är 10 i 9. Oj vilken stress ja fick för de var tänkt att vi skulle fara kl 9. Skrek ner Robban och bada Malcom. Robban tog Melwin i duschen och sen packade ja ihop allt som vi skulle ha med oss så 45 min senare var vi på väg till Piteå. Hade även varit på Uddens bageri och hämtat tårtan som ja hade beställt plus att ja även hade en som ja själv hade gjort.

Självaste dopet gick hur bra som helst och Malcom  uppförde sig helt perfekt förutom när han fick för sig att lägga av en rökare så alla kunde höra..ha ha..smidig grabb. Så nu heter han Frans Malcom Harry Nilsson. Frans efter Robbans farfar och gammelfarfar och gammelmorfar, och Harry efter min pappa. Ville ha namn från båda våra sidor. Kommer med lite bilder senare från dopet.

Måste bara få berätta va min älskade son fick för sig att göra i går natt. Matade han vid halv 3 tiden. I vanliga fall brukar han somna om dirket när ja har lagt ner han, men tror ni han ville sova igår natt. Nä förmodligen inte. Han hade under dagen upptäkt sig röst och att de gick att få höga toner. Som är hans favvo syssla just nu. Så han låg i sin säng och prata på. Försökte ge han tutten och vagga hans säng men de var förgäves. Blev bara högre och högre toner så till slut gick ja ner på nedervåningen med han och satt mig och såg tv medans ja hade han i famnen. Tänkte att han kanske skulle somna då, men än en gång hade ja fel. Inte va de nå kul att sova. Efter en timma så gick vi upp och ja bestämde mig för att prova muta han med mat eftersom då hade vi varit vakna i 2,5 timmar. Gick bra och han somnade gode så snabbt och då va kl 5. Han knappt sluta mina trötta ögon när Robbans j-vla larm började tjuta. Ville bara slänga mob i väggen och dra täcket över mig. Tror ja somna vid 20 i 6. Egentligen var de tänkt att Melwin skulle på dagis men ja orkade verkligen inte fara och Malcom var oxå väldigt trött så ja hade inte hjärta att väcka han bara för att Melwin skulle på dagis i 3 tim. Tror Melwin blev nöjd att få sova ut lite för vi vakna vid halv 9. Va skönt att få sova när man inte hade fått så mycke sömn under natten.

Har varit så bortskämd med sömn när de gäller Malcom men nu de sista 2 veckorna har han fått för sig att äta flera gånger per natt och störa mammas nattsömn. Har varit sååå grymt trött på dagarna. Men som tur var sov han i natt mellan 20-05. Inte dåligt. Var riktigt pigg när han skulle äta. Hoppas han sover lika bra i natt.

Ska snart göra natt för vi är gode då trötta efter dagen ståhej. Var förresten förbi mammas grav och la dit lite blommor. Tänkt snart har de gått ett år sen hon dog. Va tiden går fort. Saknar henne massor.

Ha de bäst

Tjingpling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0