Tupperware och lite sömn

Än en gång så har ja sovit dåligt. Malcom vakna runt 3 inatt och var hur glad och pigg som helst. Tror ja mata han 3 ggr innan vi gick upp för dagen. Så idag har han inte fått sova så mycket på kvällen. Ska se om han sover bättre på natten då. Hoppas för ja känner att ja är äckligt trött nu. Är jobbigt när man inte får sova i sträck. Man blir inte så utvilad då.

Efter ja hade lämnat Melwin på dagis gick jag till Tessan för vi skulle gå en sväng medans ungarna var på dagis. Gick iväg före tio och Marie hängde oxå med, men oj va den bruden går snabbt. Snacka om att de var att powerwalka. Kan bero på att hon är lång och ja är kort med pygmeeben. Tror ja fick ta 2-3 steg på ett steg som hon tog. Svettades som en gris gjorde jag oxå, sjukt va solen tar bra än när den är framme. Fast som de är nu så krävs de inte mycket för att ja ska börja framkalla ett eget Niagarafall. Men så har de varit hela mitt liv. Vet när ja spela fotboll...och ja, jag har spelat fotboll i HELA 17 år. De ni. Denna degiga kropp har en gång i tiden varit vältränad..tro de eller ej. Då var ja dyblöt i svett bara av uppvärmningen så alla trodde ja tog i för kung och fosterland...ha ha.

Hör att min älskade bebis ligger på övervåningen och inte vill somna om. Snacka om en tjurig liten kille. Och inte har han fått de från mig. NÄÄÄÄ då. Jag är inte alls tjurig ;-) Hoppas han somnar om snart. ska nog oxå lägga igen mina bruna ögon för man vet aldrig om lillplutt vill äta tjutioelva gånger i natt.

Har varit och hälsat på Madde och Linus idag efter Melwins dagis. Åt mat där. Blev torsgryta och smarrigt var de som vanligt. Melwin och Linus lekte på...inte med varandra utan bredvid varandra...dom är som roliga de små livet. Var kul att träffa henne för de var ett tag sen vi såg. Så de får vi göra om snart igen bruden. :-)

Men dagens höjdpunkt i dag var nog att jag fick en trevligt överraskning. Jag fick mina Tupperware som ja hade beställt och alla andra får sina med. Så nu blir de att vara jultomten och dela ut alla saker till alla. Jag har aldrig haft Tupperware men de är god shit. Är såld på de nu. Fanns hur mycke som helst som ja ville ha. Men då är de ett litet problem och de är pengar så ja får ta de pö om pö.

Hade tänkt sätta in bilder på grejjerna som ja hade beställt med de gick inte så de får ni inte se men fina grejjer är de. Gå in på www.tupperware.se och se vilka fina grejjer de finns. Love it.

Har även beställt lite mer kläder åt ungarna. Fleece kläder åt Melwin för ja kom på att hans som han har börja va för korta. Sen hitta ja lite åt Robban men de vet han inte om. Får bli en överraskning så säg inge till han. Sen beställde ja lite Velvout ( eller hur fan de stavas) till Malcom i strl 68 och vita tossor. Fattar inte va ja hade på Melwin när han var i samma ålder. Har knapp nå kläder i 68. Börjar fundera om han hoppa över den strl eller om ja fick låna så mycket av Noel så ja köpte inge åt han.

Nä nu ska ja ta min karl och lägga mig

Sov gått alla

Tjingpling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0