Veckan som har gått

Oj oj nu har jag varit dålig med att uppdatera så här kommer de

Måndag: Får se här nu va som hände då. Melwin var ledig från dagis den dagen för de hade nå grejs. Men de gjorde inge för hans favvokusin Noel var hos oss ett tag för han var oxå ledig och Anna jobba några timmar. Va full fart på grabbarna och endel gnabbel oxå men de är som vanligt då =)
Sen när Anna kom vid ett bytte vi av varandra för jag skulle med Malcom på vc och kolla upp hans hosta. Var nog där i 1,5 timma. Man får vänta endel när man är där. Men som tur va så va inte MAlcom sjuk utan bara lite hosta så de va skönt att höra. Sen blev de lugn hemmakväll.

Tisdag: Då var Melwin oxå ledig från dagis för han skulle vara hos farmor och farfar medans ja och Malcom va på stan och shoppa. Åkte vid 8 och lämna han där. Men de höll på att sluta i en vildolycka. Körde bakom en bil och helt plötsligt kommer en älgdjävul springandes över vägen. Tydligen han blindstyret framför mig inte sett den 2 meters höga jätte som kom som en ånglok över vägen så arslet tvärnitar och missar älgen med bara millimeter. Ser hur älgen trampar på lite extra i slutet för den insåg väl att den var på väg att bli utan bakdel. Så de resulterar i att ja oxå måste tvärnita. Skönt att vi har en bra bil som har superbromsar. Gissa om hjärtat va i halsgropen. Väl framme i Piteå efter att överlevt färden så går jag och Malcom till Lefthand tatto och pratar med Sundling om min tatto. Har fått en tid den 6 nov kl 3. Längtar som f-n dit. Kommer bli såå himla fint. Sen så träffa jag Linneá och M-B som än då hade bestämt att lämna sitt trygga bo. Försökte prata med han men de gjorde inge nytta. Ha ha. Sen så fick Linnea byta blöja på Malcom för att träna inför M-Bs nedeskomst. Börja skratta sen när ja skulle byta på han. Hans blöja hade glidigt ned på halva rumpan..ha ha...va tur att han inte hade bajsat då. Så ett tips Linnea. Fäst blöjan lite hårdare på M-B för annars så får du torka bajs över hela han ;)
Hann även träffa Perni och äta lunch med hon. Var riktigt trevligt. Sen gick vi och leta lite byxor åt mig utan nå resultat. Hinna inga som rymde mitt stora feta arsle. Men nu har ja beställ på internet. Världens bästa Sara va hos oss och hälsa på. Alltid lika skoj att ha dig på besök. Sen sluta jag amma oxå. Har fått nog nu efter 6 mjölkstockning och en inte så nöjd liten kille.

Onsdag: Dagis för Melwin och första natten utan ammning för Malcom. Resluterade med att jag fick sova 1-2 timmar den natten. Va gode så slut då. Blev inte promenad för mig och Sara för hon åkte på jobb. Städa lite hemma och Malcom fick äta sina första smakporttioner. Gick riktigt bra. Verkar gilla banangröten så de fick han innan han la sig på kvällen och en slurk flaska. Sov ända till 4- halv fem innan han vakna. Skönt, för ja hade dött om ja fått en natt till utan sömn. Tror inte de hände så mycket den dagen. Kolla lite på Ikea och skrev upp de vi skulle handla där till helgen.

Torsdag: Ännu en bra natt för Malcom. Inge speciellt hände den dagen heller. Fick väldens finnaste blombukett av Robban och barnen. Var jättegulligt gjort av dem.

Fredag: Malcom på dagis. Jag sitter här just nu. Robban slutar vid 2 tiden. Skönt. Ska städa lite. Får nog främmande ikväll. Får se va som händer idag. Farmor och farfar kommer förbi här idag.

Nu  har ni fått lite uppdagtering av mitt mycket intressanta liv..ha ha.

Ska även dela med mig lite bilder på barnen

 Malcom ska få sina första smakisar

 Lite skeptisk..

 Ganska gott ändå

 Söt ungen min

 Malcom 4 mån idag

 Melwin med nyklippt lugg

 Idag innan dagis

 Gott med mat

Uppdatering: Läste just på Lea´s blogg att de verkar som M-B gör sig redo att komma ut. Så himla spännande. Jag tror HAN är ute senast i morgonkväll. Gav henne just tipset att gå ut och gå så hon får igång de hela ordentlig. Så nu kommer man va på nålar och vänta på sms att de åkt in och sen att han är född.
Så bruden. Lycka till nu. Ska bli mysigt att få lukta på en nykläckt bebis

Tjingpling från oss


Kommentarer
Postat av: Lea

tackar tackar för allta tummar o tips men jag tror lilla bäbis kommer stanna inne en vecka till jag;P

2009-09-18 @ 15:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0