Vuxenbarn och storfrämmande

Som de flesta mornar är de svårt att få upp Melwin. Han är inte en morgon pigg kille. De var han tidigare när han var mindre men inte gör de mig nå att han gillar att sova för de gör jag med. Kommer inte ihåg när han vakna före halv 8 självmant. Gode så skönt för jag minns när han ibland vakna 5 och ville göra morgon, då var man inte så levande men de var bara att gilla läget.
I natt när jag skulle lägga över Malcom i sin egen säng vaknade han och ville INTE somna om. Han skulle prata och berätta massor för oss. Men tyvärr var mamma inte så sugen på att höra kl 3 på natten så hon gjorde de enklaste och mutade han med mat som alltid funkar...ha ha. Fastän han är söt när han gör de så prioriterar man sömnen just då Har vaknat mycket inatt för Melwin har sovit jätteoroligt. Tror han har lite växtvärk, stackars lillgubben min. Fastän de var flera flera år sen ja hade de kommer jag ihåg känslan. Kommer ihåg hur jäkla ont de gjorde. Kröp massor i benen och man ville bara dööö.

Hur som helst Melwin har inte varit på sitt bästa humör idag och de börja redan i morse när vi kom till dagis. Han ville inte vara där. Ville inte klä av sig. Börja gråta massor när ja skulle fara. Sa " Memmin inte dagis, föja me Mamma, lillebro" Huvva va de gör ont i mammahjärtat. Sen hörde ja när ja skulle hämta han att han varit arg när de gick ut. Fick veta sen av Melwin att han inte ville vara ute. Men han var glad när ja kom och ville fara hem på en gång. Så synd att de har börjat strula massor med avlämningen på dagis. Känns så hemskt att lämna han där när han inte vill de, men jag vet att om han inte är där så klättrat han på väggar och verkligen blir hur hemsk som helst. Bra för han att leka av sig lite.

Efter lunchen åkte vi på vuxenbarn. Var nog ett år sen vi var där sist. Melwin tyckte de va jättekul att vara där och leka av sig ännu mera. Men han höll ett öga på vars jag var för han var rädd att ja skulle lämna han där. Var många som man kände som var där. Plus att Malcom hade lite polare som var i hans ålder som han kan leka med när han blir lite större. Man såg på han att de var mycket att se för hans lillhuvud for omkring och han ville stå hela tiden för att kunna ha koll på läget. Var mycket trevligt så de blir att fara dit fler gånger. Som kul att de finns så han man nått att göra på dagarna.

Hann knappt hem så ringde Linda och sa att de skulle komma förbi så man fick storfrämmande av Linda, Perni och söt Anton. Gu så stor han har blivit sen sist jag såg han. En riktig liten skönunge. Sa inte ett knyst under hela tiden. Låg så sött hon Perni största tiden och sussa på. Var verkligen jättekul att de kom för de var ett tag sen man såg dem.
När de åkte hem började jag med middagen och de blev Sjömnasfärs ikväll. Mumma mumma. Inte dåligt. Är så himla gott.

Var 2 väldigt trötta killar som slocknade nästan på en gång och ja ser att vi oxå ska snart dra oss till sängen. Är en dag i morgon med.

Tjingpling på er alla där ute

Förresten kom tänka på en sak. Ett nytt tips till kycklingpajen, degen spelar som ingen roll vilken den är. Gör antingen den ni brukar göra eller så köp färdig mix som man bara behöver tillsätta vatten. De gör ja för ja har inte orken att göra degen från skratch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0