Helges bravader

Tänkte berätta va för trevligt ja har gjort i helgen. Eftersom ja är typ konstant senil så kommer ja nog inte komma ihåg allt.

Fredag

Då drog jag och barnen till Luleå med Mia och Tindra. Blev inte så mycket shoppande för min del. Dess om mer för Mia som köpte typ en ny garderob till Rasse. Men de behövd ju om man har en kille som bara växer och växer. Ska faktiskt nästa månad göra en ny garderob inhandling åt Melwin. För hör och häpna så växer även min lilla pojk. Han har varit lite seg med att växa men nu så börja centmetrarna komma. Mammas lilltroll.
Tillbaka till Luleå trippen. Handla faktiskt en tröja till Melwin på Lindex. Var med Spndelmannen plus flera andra superhjältar på. Annars vart de inte så mycke mer. Jo förresten lite grejjer till vattenpumpen i stugan. Så förhoppningsvis så får vi kanske till vattnet nu.

Blev faktiskt ingen lång visit i storstan. Var nog hemma vid 1 tiden och då stack vi på Ä-P och åt lunch. Sen skjusade vi hem Mia och Tindra och for hem till Robban som hade slutat. Hände inte så jättemycket på kvällen. Tog de mest lugnt framför tv. Robban försökte hålla sig uppe länge för han har börjat sitt nattpass nu ikväll.

Lördag

Vakna runt 7 tiden så de var bara att stiga upp med barnen och se till så de var nog nöjda så Robban kunde sova ut lite. Grejja på här hemma lite. Sen när han hade vaknat vi 11 tiden så pratade ja lite med Mia och våran kvällsmiddag. Blev bestämt att fara  och handla lite senare. Städa hemma eftersom de skulle komma till oss och äta Tacos. Så under tiden drog Robban och Melwin till Kalix för han skulle köpa ett PSP3 slim och en 40 tum LCD-tv som han hade sett på Blocket.
Blev handling efter Malcoms middag. Sen så började jag och Mia ordna inför middagen.
Var verkligen hur gott som helst med Tacos. Var länge sen vi åt de sist. Och de var hur trevligt som helst men hur kan man inte ha de när man har söt Mia med familj hos en. Ungarna härjade på i 180 och ja kan lova er att de var 2 väldigt trötta killar som somna på 2 röda.
Jag och Robban satte oss en stund och spelade lite innan ja gick och la mig. Måste ha varit gode så trött för ja somnade nog oxå på 2 röda.

Idag

Jag och Malcom gick upp vid 7 tiden och åt lite frulle. Eftre en timma kom Melwin ner helt vimmelkantig. Hade nog behövt sova lite mer. Men de är ju inte så lätt när Malcom är på nedervåningen och skriker.
Fixa bort lite från gårdagen och ungarna har under tiden varit som vilddjur. Inte lyssnat för 5 öre. IDag har mina barn varit väldigt väldigt billiga. Där ett tag funderade ja verkligen hur ja skulle klara av 3 barn och hur ja ens kunde sätta mig i den sitsen att skaffa ett till. Men tur som är så kommer de och gör nå helt underbart som smälter mammahjärtat så man glömmer bort de tankarna på en gång.
Efter middagen som bestod av Burgursallad och kyckling for vi och hämta upp Mia och Tindra medans Robban for på jobbet och drog till Hilda för hon skulle ha Blingo party. Var hur fina kläder som helst men ja bet mig i tungan och köpte inge alls. Hur duktigt är inte jag då. Gode jävla duktigt om ni frågar mig.

Så nu sitter jag här helt alen. Eller barnen sover ju så sött där uppe men nog är de tråkigt när karln jobbar natt. Man har inte så kul precis.

Håller på att se Sagan om konungen återkoms på 3:an sen blir de sängen. För de blir nog en tidig morgon i morgon med.

De var allt för denna gång.

Tjingpling på er alla där ute

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0