Spa och mysdag på stan

Idag har jag varit på spa i Piteå...

Vaknade halv 8, men ja va gode så sliten. Men upp kom jag och ´jag fick följe av 2 hungriga killar som ville ha havregrynsgröt till frulle. Så då var de bara att lyda och ställa sin vid spisen. Prata sen med min kära svägerska A om hur vi skulle göra. Vi var lite splittrade om vi skulle fara eller inte eftersom vädret inte har varit den bästa. Snöat och småblåst i nån dag. Man är ju inte så sugen på att åka långt när de snöar pga av all snörök som finns på vägarna. Men hur som helst så blev de bestämt att åka så ja åkte och hämta A. Medans jag vänta så rengjorde jag vindrutan och tog bort all is. Men eftesom ja alltid medför lite olycka så lossnade en vindrutetorkare som ja så klart inte fick fast så svågern fick hjälpa till. Sen bar de av. Men va tror ni händer då????? Bilen börjar vara delux. Låg på 3500 varv i 60 km/h. Vi var nära att vända och byta bil en då fick vi tipset att stänga av bilen och starta den igen och då blev de bra igen. Var nå i bilen som haka upp sig.

Väl framme så kom nästa grej och de var att bilen inte gick att låsa. Hade tidigare försökt få upp bagageluckan och då gick den inte att stänga så de var de som tjorva men de fixade ja sen.
När vi kom in på spat så var de bara att dra av sig skor och sockar och sätta ner 2 gode så frusna fötter i ett varmvattenbad. Himlarn skönt var de. Sen blev de klippning, filning och fixning av fötter och naglar. 
Snacka om att mina fötter är super fina nu. Hon tyckte ja tog hand om mina fötter gode så bra...de enda var att ja behövde lite fetare fotkräm för de var goode så torra. Köpte fotsalvan så nu blir de att smörja varje kväll så fötterna fortsätter fara fina och mjuka.

SPA - Ansiktsmask 2SPA

När vi var klara åkte vi in till stan för att shoppa lite granna. Men de var inte lätt att hitta parkeringsplats. Var många som julhandla idag. Däremot så höll vi inte på att ta oss ut eftersom utgången vi skulle ta var fylld med massor av alkisar och pundare. Ställde bilen i Prixgaraget och man måste åka hiss en våning för att ta sen ut bredvid Intersport. OCh när vi skulle ut så värmde de sig vid hissen. Har absolut inge emot att de värmer sig i en trappuppgång men de som va så äckligt var att de rökte där och de var som att gå in i vägg av rök när man skulle ut från hissen. Ja ja så kan de vara.

Lämnade igen nå bebiskläder åt Mario som han lyckades få dubbletter. Hitta lite kläder där. Köpte även ett par snygga byxor åt Melwin som var lite finare som han ska ha på jul och en slips med spindermannen.
Handla även 3 långärmade tröjor på Lindex åt MElwin för han har som tvärvuxit så alla hans långärmade tröjor har blivit kort i ärmarna. Är som kul eftersom han har haft 86/92 sååå himla länge nu.
Blev även en egen blandsallad på Cafe Piteå. Har varit mysigt att få fara iväg och springa lite på stan. Hade tänkt hitta nå åt mig sj men som vanligt så slutar de alltid att man kollar på kläder åt barnen. De enda som var synd var att vädret inte var nå bra. Man sprang inte ut i onödan.

Hade med mig Mario och han var sååå snäll hela tiden. Ville bara äta en gång och de var när vi skulle äta lunch så de var sååå passande.

Hitta även en till julklapp åt Robban så nu har ja handlat klart åt honom. Hoppas han blir glad för sina julklappar han får iår.

Var nog hemma vid 4 tiden och då lämnade jag av A och åkte hem för att hämta resten av familjen för de blev bestämt att vi skulle äta middag med dem. Har ätit tacos. Var inte igår man åt de. Riktigt gott. Sen blev de lite intag av godis och slisk...

Däremot så blev de en aning sen för barnen. Var nog hemma vid halv 10 så de kommer nog vara trött och gnälliga barn i morgon. MEn nån gång är ju ok eftersom oftast så lägger dom sig runt 7-8 tiden på kvällen.

Nä nu ska ja och mina älsklingar som är vakna gå och lägga oss.

Godnatt Sverige

Tjingpling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0