Början av veckan men hunnit massor

Ny vecka och ja har hunnit med massor av saker.

Igår var jag på info möte genom Arbetsförmedlingen. Kalades för Lyft och de innebar att att man skulle vara ute på praktik. Var inte så dumt eftersom de dagar man blir utringd så får man jobba. Då har man nå att göra på dagarna och inte bara vara hemma och rulla tummarna. Ska i morgon på ett möte med den som håller i de och se vars jag ska göra praktiken. Vill ju som börja så snabbt som de går eftersom de snart bara är 2 mån kvar innan bebis kommer. Hade hoppats på att få platsen med en sköterska eftersom ja har tänkt läsa till de sen efter de jag varit mamma ledig. Men som sagt får se va som händer i morgon.

Sen hann ja även bli gode så irriterad eftersom ja var tvugna ha barnen 1 timme längre. Fick veta att ja skulle behöva betala de men ja tänkte att de kan inte vara nån större summa.
MEn gissa va de kostade mig att ha barnen den där timma. 970 kr!!!!!!!!!!
Eftersom ja bara har dem 15 timmar i veckan så måste ja betala för den övriga tiden. Och den övriga tiden räknas på min inkomst. Blev en jävlust dyr timme de, men nu ska ja jobba 2 dagar så då som ja vet nu blir de 17 timmar extra så då börjar man tjärna in de men inte helt.
Så ni som är arbetslösa där ute och bara har era barn 15 timmar i veckan och måste på möten och de så ta de medans barnen är på dagis annars kostar de skjortan för er. Tänk på de vet jag.

Hann även ringa LTU (Lule tekniska universitet) angående sköterskeutbildningen. Hade planer på att läsa på distans redan till våren när ja ändå ska vara hemma, men efter dagens samtal får ja nog vänta med de tills bebis börjar dagis eftersom utbildningen är på 100% och de kan vara lite väl jobbigt att hinna med när man har en liten bebis och 2 andra barn. Samt att ja ska även hinna hålla ordning på huset. Trodde att de skulle kunna gå att läsa på halvfart eller bara enstaka kursen men icke.

Blev även en storstädning av huset igår plus en kaffeträff med Mia. Så man kan väl säga att ja hann med en heldel igår. En klapp till mig själv på axeln. De är jag värd.

Idag har ja ringt till A-kassan för att höra hur de går med min ersättning. De hade fått in alla papper men skulle inte börja gå igenom de förrän nästa vecka så jag hoppas att jag får mina pengar och får klartecken innan månaden är slut. Men de är ju inte kända för att vara så himla snabba.

Sen har ja legat och sovit med Malcom och Melwin. Eller jag och Malcom sov i sängen medans Melwin vilade och såg på tv under tiden. Varit sååå trött i dag. Var inte sugen att gå upp ur sängen men man måste när barnen vill gå ner och leka.

Men däremot så hade ja så himla tur som fick lagad mat av sambom idag. Ringde och sa att han skulle fixa middagen så skulle slippa för en gång skull. Hur söt är inte han???

Nu sover barnen och vi sitter och datar i var sin soffa. Ska strax hoppa in i duschen och sen blir de sängen och glutta på tv innan man lägger igen de 2 bruna så man orkar upp i morgon.

Avslutar med lite bilder på mina älsklingar. Älskr mina barn så himla mycket.

 Söt Melwin

 Mammas vacker öga

 Vacker

 Älskade lillebror

 Söt Malcom

 En trött liten kille


De var allt för denna gång

Tjingpling på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0