Dagen innan

Gick inte så bra att gå upp tidigare för familjen Nilsson. Vaknade kvart över 9 då ville ungarna komma över. Låg och drog oss en stund innan vi masade oss upp. Hade som tänkt att vi skulle ta oss upp i tid så barnen börjar komma tillbaka till dagistiderna men de sket sig totalt. Får se hur glada och pigga de är i morgon kl 6. Blir så irriterad att vi inte har 5 timmar 3 dagar i veckan. Är ju mycket smidigare både för mig och barnen. Blir inte lika tidigt för dem att ta sig upp plus att de hinner vara där längre under dagarna. Känns om att de inte hinner nå på 3 ynka timmar. Plus hur ska man förklara för MElwin att han inte får äta där nå mer. En sak är då säkert. Kommer då INTE fara dit varje dag. Allt beror på hur mycket jag och barnen har sovit under natten. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att de kommer ändra tiderna.

Ja ja den som lever får se. Va mer då..idag har de inte hänt så himla mycket. Har snöat endel idag. Varit gode så varm. Robban tog med sig Melwin efter lunch medans jag var hemma med de mindre grabbarna. Har inte orkat med mycket idag. Dammsugit och skurat dock. Är såå trött i kroppen och de beror inte på att MArio är vaken under nätterna för han sover superbra nu. Äter lite och somnar om igen. Mamma gillar.

Idag blev de Köttfärs med broccoli. Som alltid så delar jag med mig av receptet. Såhär kommer de

Köttfärs med broccoli

Portioner: 4 

 





Ingredienser:
400 gr köttfärs
I påse fryst broccoli
1 stor burk creme fraiche
1 st. gräddädelost

Gör så här
Bryn köttfärsen och krydda med salt och peppar.
Koka broccolin enligt anvisning.
Mosa ädelosten och blanda med creme fraichen.
Pensla en ungnsfast form o häll i köttfärsen, lägg över broccolin och avsluta med ädelostblandningen överst.
Gratinera i ugn på 200 grader c:a 10-15 minuter eller tills osten fått färg.
Servera med en grönsallad.

______________________________________________________________

Måste bara tillägga att den var supergod. Bland favvo maten som ja har ätit i veckan.

Ska alldeles strax lägga mig för i morgon är de full rulle. Ungarna ska på dagis. Mario ska till bvc för vägning och mätning. Ska komma en firma från Piteå som ska kolla om vattenskadan som vi upptäckte före jul har spridit sig i hela pannrum+tvättstuga. Sen så jag försöka hinna träffa min brud Mia för en kaffe. Hämta ungar från dagis och städa lite mer innan middagen.

Kommer vara helt slut i morgonkväll. Men nu är de godnatt för i kväll för mina ögon håller på att grusa sönder nu

Tjingpling


Kommentarer
Postat av: Liinda - mamma till Anton

tycker också de ska vara 5tim per dag 3dar i veckan, mkt bättre!

2011-01-09 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0