Lite LCGHF recept

Tänkte berätta om mitt nyårslöfte. Jag ska i år komma igång med träningen och även försöka gå ner 15 kg. Huvva de kommer bli en utmaning men ja ska klara de. Nu ska alla gravidkilon bort. Har tänkt prova på LCHF som alla pratar om och se om de är nå för mig. Kan ju aldrig skada. Sen ska jag även fara på Korpen och köpa 6 mån kort. Sen blir de att traska med vagnen som aldrig för. I höst så kommer jag både köpa Korpen och gymkort. För då ska ja börja bygga lite muskler.

Har i veckan gjort en matsedel som bara är LCHF baserad.

Tisdag

Bacongratäng

Onsdag

Köttfärssås och stekt vitkål

Torsdag

Fiskgryta

Fredag

Flygande Jakob

Lördag

Curry kyckling

Söndag

Köttfärs med broccoli

Måndag

Lättlagat omelett med svamp och bacon

Tisdag

Kyckling med Creme Fraiche


Så nu kommer familjen Nilsson börja med LCHF. Har tänkt försöka varje vecka visa våran matlista så andra som äter de kanske kan få ideer och tips. Ni får mer än gärna ge tips tillbaka.

Idag blir de Bacongratäng...så här får ni receptet på de


Bacongratäng 




Ingredienser:
600g köttfärs
400g bacon
1 lök
3 msk chilisås
peppar

Fyllning i gratängen
Champinjoner så det täcker botten
1/2 Squash i 2mm skivor
Riven ost

Äggstanning
3 ägg
2 dl standardmjölk 3%
1 dl grädde
Peppar

Gör så här
Skär löken och stek löken i stekpannan. Klipp i baconen i pannan och stek det lätt. Lägg i köttfärsen och stek den med de övriga ingredienserna. Ha i chilisåsen och svartpepparen. Låt detta steka ihop i 10 minuter cirka.

Smörj en form med smör. Och skär och lägg i champinjonerna så de täcker botten av formen. Varva sedan med köttfärs/baconsåsen och bacon och riven ost. Avsluta med den skurna squashen och riven ost på toppen.

Vispa ihop äggstanningen och häll detta över gratängen jämnt över.

Grädda mitt i ungen cirka 20-25 minuter i 225 grader.


Hoppas de smakar mina vänner

Sen så har ja fortfarande äckligt ont i ryggen. Hoppas de ger med sig snart så man får komma igång med träningen oxå.

Nä nu ska ja byta blöja på Malcom.

Men ja avslutar med lite bilder på mina pluttar.

 

 

 

 




Tack för mig för denna gång.

Tjingpling

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej gumman..



Såååååå länge sedan sist, men OJ va barnen har blitt stora & såååååå stiliga ;)

Här e allt bra med oss, de rullar på som vanligt..William fyller snart 4år och jag kan som inte fatta det riktigt va tog åren vägen...Börjar bli sugen på numro 2 ska jag ärligt erkänna HIHI men vem vet när de kommer....



Annars hoppas jag ni har de bra, massa kramar Jenny Viberg :D



GOTT NYTT PÅ 2011 önskar jag er med...

2011-01-04 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0